Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > SPOR PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR PSİKOLOJİSİ Birinci düzey BSA 303 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SUCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR.SERDAR SUCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze-Gözlem tekniği-Soru Cevap-Buluş Yöntemi
Dersin amacı Sporsal performansın arttırılması, öğrenmeyi hızlandırmak ya da performansa engel etkenlerin ortadan kaldırılması gibi alanlarda spor psikolojisinin işlevlerinin öğrenilmesi.
Dersin tanımı Sporcuların optimal düzeyde performanslarını ve iyi oluşlarını sağlamak için psikolojik bilgi ve becerilerin kullanılmasının yanı sıra, fiziksel aktivitenin psikolojik temellerinin incelenmesi ve psikolojinin ilke ve kurallarının spor ortamına uygulanması.

Dersin içeriği
1- Spor Psikolojisinin Tanımı
2- Sporda Kaygı ve Kaygıya Yönelik Tedavileri
3- Sporda Stres ve Stresle Başetme Yolları
4- Sporcularda Kaygı ve Stresi Azaltmaya Yönelik Teknikler
5- Sporda Uyarılmışlık
6- Sporda Motivasyon ve Motivasyon Kuramları
7- Sporcularda Motivasyon Stratejileri
8- Sporda Psikolojik Performans
9- İmgeleme ile İlgili Pratik Çalışmalar
10- Dikkat ile İlgili Pratik Çalışmalar
11- İçsel Konuşma ve Konsantrasyon ile İlgili Pratik Çalışmalar
12- Hedef Belirleme Yöntemleri
13- Zihinsel Dayanıklılık
14- Sporda Psikolojik Beceri Antrenmanları
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Spor psikolojisinin çalışma alanlarını ve temel kavramlarını tanımlar.
2- Sporcunun performansına engel olan temel psikolojik unsurları tanımlar ve uygun çözüm yolları uygular.
3- Sporcularda motivasyon stratejilerini tanımalar ve uygular.
4- Psikolojik desteğin sporculara ve takımlara sağlayabileceği fayda ve işlevlerini tanımlar.
5- Performans için gerekli imgeleme çalışmaları yapar.
6- Dikkat ve konsantrasyon arttırıcı çalışmalar yapar.
7- Performansa dayalı psikolojik beceri antrenmanları programlar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 8 48
Ödevler 3 4 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Serdar Sucan, Sporcularda Yasam Kalitesi ve Psikolojik Performans, Published by LAP Lambert Academic Publishing, 2018.
Yardımcı Kaynaklar Robert S. Weinberg, Daniel Gould. Spor ve Egzersiz Psikolojisinin Temelleri, Nobel Yayınevi, 2015.

Ders ile ilgili dosyalar