Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞE TOLUK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYŞE TOLUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencileri, hayvansal sınıflandırmanın ilkeleri, yöntemleri ve bunların uygulanması hakkında bilgilendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Sistematiğe giriş, bazı terim ve kavramlar, biyolojide sistematiğin yeri, sistematik birimleri, sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları), adlandırma (nomenklatür), adlandırma kuralları, sistematik ve bilim felsefesi, parsimoniye alternatif olarak istatistik, olasılık ve modeller, sistematik bilginin temeli, kladistik yöntemler, karakter analizi ve taksonların seçimi, nicel kladistik yöntemler, kladistik sonuçların uygulaması, canlı çeşitliliği ve koruma.
|
1- |
Sistematiğe giriş, bazı terim ve kavramlar
|
2- |
Biyolojide sistematiğin yeri
|
3- |
Sistematik birimleri
|
4- |
Sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları)
|
5- |
Sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları)
|
6- |
Sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları)
|
7- |
Adlandırma (nomenklatür), adlandırma kuralları
|
8- |
Sistematik ve bilim felsefesi
|
9- |
Parsimoniye alternatif olarak istatistik, olasılık ve modeller
|
10- |
Kladistik yöntemler
|
11- |
Karakter analizi ve taksonların seçimi
|
12- |
Nicel kladistik yöntemler, kladistik sonuçların uygulaması
|
13- |
Nicel kladistik yöntemler, kladistik sonuçların uygulaması
|
14- |
Canlı çeşitliliği ve koruma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sistematiğe giriş, bazı terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Biyolojide sistematiğin yeri ve Sistematik birimleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Kladistik yöntemler,Karakter analizi ve taksonların seçimi hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Canlı çeşitliliği ve koruma hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Özkan, M., Taksonominin Prensipleri, Atatürk Üniv. Fen- Ede. Fak. Yayınları No: 45, Erzurum, 1988.
2. Mayr, E., Sistematik Zoolojinin Prensipleri, Çeviren N. Lodos, Ege Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 298, İzmir, 1979.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Schuh, R. T., Biological Systematics, Cornell University
|
|