Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞE TOLUK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYŞE TOLUK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencileri, hayvansal sınıflandırmanın ilkeleri, yöntemleri ve bunların uygulanması hakkında bilgilendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Sistematiğe giriş, bazı terim ve kavramlar, biyolojide sistematiğin yeri, sistematik birimleri, sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları), adlandırma (nomenklatür), adlandırma kuralları, sistematik ve bilim felsefesi, parsimoniye alternatif olarak istatistik, olasılık ve modeller, sistematik bilginin temeli, kladistik yöntemler, karakter analizi ve taksonların seçimi, nicel kladistik yöntemler, kladistik sonuçların uygulaması, canlı çeşitliliği ve koruma.
|
1- |
Sistematiğe giriş, bazı terim ve kavramlar
|
2- |
Biyolojide sistematiğin yeri
|
3- |
Sistematik birimleri
|
4- |
Sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları)
|
5- |
Sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları)
|
6- |
Sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları)
|
7- |
Adlandırma (nomenklatür), adlandırma kuralları
|
8- |
Sistematik ve bilim felsefesi
|
9- |
Parsimoniye alternatif olarak istatistik, olasılık ve modeller
|
10- |
Kladistik yöntemler
|
11- |
Karakter analizi ve taksonların seçimi
|
12- |
Nicel kladistik yöntemler, kladistik sonuçların uygulaması
|
13- |
Nicel kladistik yöntemler, kladistik sonuçların uygulaması
|
14- |
Canlı çeşitliliği ve koruma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sistematiğe giriş, bazı terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Biyolojide sistematiğin yeri ve Sistematik birimleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Kladistik yöntemler,Karakter analizi ve taksonların seçimi hakkında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Canlı çeşitliliği ve koruma hakkında bilgi sahibi olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
|
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
|
|
3- |
Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
|
|
4- |
Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
|
5- |
Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
|
|
6- |
Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
|
|
7- |
Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
|
|
8- |
Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
|
|
9- |
Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
|
|
10- |
Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Özkan, M., Taksonominin Prensipleri, Atatürk Üniv. Fen- Ede. Fak. Yayınları No: 45, Erzurum, 1988.
2. Mayr, E., Sistematik Zoolojinin Prensipleri, Çeviren N. Lodos, Ege Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 298, İzmir, 1979.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Schuh, R. T., Biological Systematics, Cornell University
|
|