Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > DİN PSİKOLOJİSİNDE BAŞLICA AKIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİN PSİKOLOJİSİNDE BAŞLICA AKIMLAR İkinci düzey FDB573 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Turkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KUŞAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali KUŞAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı din psikolojisinde ortaya çıkan başlıca akımları ve bu akımların insanın dini duygu ve tecrübelerine bakış açılarını ortaya koymaktır.
Dersin tanımı Din psikolojisinde güncel akımları tanıtan ve bu akımların bireyin dini duygu ve tecrübelerine bakışlarını ortaya koyan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Çağdaş din psikolojisi akımları nelerdir?
2- Çağdaş din psikolojisinin akımlarının temsilcileri
3- Psikanaliz ve din: Erich Fromm ve Din
4- Dini tecrübenin biyolojik yapı ile ilişkisi
5- dini tecrübe fıtrat ilişkisi
6- Din Gelişim Psikolojisi: J. Piaget ve Dini gelişi
7- L. Kohlberg ve dini gelişim
8- Erik Erikson ve Dini gelişim
9- J. Fowler ve Dini Gelişim
10- J. Fowler ve Dini Gelişim (devam)
11- Muhtemel sınav haftası
12- Doğu psikolojileri ve din
13- Batı psikolojileri ve din
14- Ruh sağlığı ve din
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci: Çağdaş psikoloji akımlarını tanır
2- Çağdaş psikoloji akımlarının temsilcilerini tanır
3- Gelişimin değişik boyutları olduğunu bilir
4- Farklı gelişim boyutlarının dini gelişim ile ilişkisini bilir
5- Dini duygu ve tecrübenin bireyin doğal yapısı ile olan ilişkisini bilir
6- Batı ve doğulu psikoloji akımlarını ve dini tecrübeye bakışlarını kavrar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erich Fromm: Psikanaliz ve din. C. Daniel Batson; Patricia Schoendrade:; W. Larry Ventis; Religion and the Individual; a-Social-Psychological Perspective, Oxford, 1993. Bernard Spilka; ve diğ.; The Psychology of Religion; An Empirical Approach.
Yardımcı Kaynaklar Engin Geçtan: Psikanaliz ve sonrası. Asım Yapıcı: Ruh Sağlığı ve Din

Ders ile ilgili dosyalar