Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KÖNGÜL ŞAFAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. GÖKÇE ŞEKER KARATOPRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik- Düz anlatım
|
Dersin amacı
|
Bu derste bitkisel fenoliklerin antioksidan etkileri hakkında bilgi verilir.
|
Dersin tanımı
|
Bitkisel Fenoliklerin Antioksidan Etkileri
|
1- |
Oksijen. Reaktif oksijen türleri: serbest radikaller, radikal olmayan türler.
|
2- |
Oksidatif stres.
|
3- |
Lipitlerin peroksidasyonu.
|
4- |
Antioksidanlar: in vivo ve in vitro antioksidan mekanizması
|
5- |
Enzimatik antioksidanlar, non-enzimatik koruma, doğal antioksidanlar ve kaynakları, yapı-etki ilişkileri.
|
6- |
Vitamin E. Vitamin C. Karotenoitler.
|
7- |
Polifenoller ve Flavonoitler.
|
8- |
İçeceklerdeki ve Bitkisel ürünlerdeki antioksidanlar.
|
9- |
Lipoik asit ve glutatiyon. Melatonin. Selenyum. Nitrik oksit.
|
10- |
Beslenme ve antioksidanlar.
|
11- |
Hastalıklarla antioksidanların ilişkisi.
|
12- |
Antioksidan ölçüm teknikleri: serbest radikal süpürücü etkinin ölçülmesi,
|
13- |
Lipit peroksidasyonunun ölçülmesi, metal kelat etkinin belirlenmesi,
|
14- |
Kromatografik olarak on-line antioksidan aktivite tayini.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Oksidatif stres hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Lipitlerin peroksidasyonu hakkında bilgi sahibi olma
|
3- |
Antioksidanlar: in vivo ve in vitro antioksidan mekanizması hakkında bilgi sahibi olma
|
4- |
İçeceklerdeki ve Bitkisel ürünlerdeki antioksidanlar hakkında bilgi sahibi olma
|
5- |
Hastalıklarla antioksidanların ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
Antioksidan ölçüm teknikleri: serbest radikal süpürücü etkinin ölçülmesi hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
|
|
2- |
Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
|
|
3- |
Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
|
|
4- |
Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
|
|
5- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
|
|
6- |
Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
|
|
7- |
Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
30
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
3
|
5
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
194
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çelebioğlu, S. (1949) Farmakognozi. İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.421. *Baytop, T. (1986) Farmakognozi Ders Kitabı, Cilt I. İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.3399. *Baytop, T. (1983) Farmakognozi Ders Kitabı, Cilt II, İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.2003. *Wallis, T.E. (1967) Textbook of Pharmacognosy. London: J. A.Churchill Ltd.. *Evans, W. C. (2002) Trease and Evans' Pharmacognosy, 15th Ed.. Edinburg, UK: W.B.Saunders. *Tyler, V. E., Brady, L. R., Robbers, J. E. (1988) Pharmacognosy. Philadelphia: Lea Febiger. *Baytop, A. (1991) Bitkisel Drogların Anatomik Yapısı. İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.No.3678. *Harborne, J.B. (1984) Phytochemical Methods, 2nd Edition. Chapman and Hall. *Türk Farmakopesi 1974, T.C.Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı Sayı:435, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. *British Pharmacopoeia 1998, Volume I- II, The Stationary Office, London, 1998. T*he United States Pharmacopeia (USP24) / The National Formulary (NF19) 2000 , United States Pharmacopeial Convention, Inc.12601 Twinbrook Parkway, Rockville, MD 20852, 1999. *European Pharmacopoeia (EP), 5th Edition, Council of Europe, 67075 Strasbourg Cedex, France, 2005. *Shellard, E.J. (1958) Exercises in the Evaluation of Drugs and Surgical Dressings. London: Pitman Medical Publishing Co.Ltd
|
|