Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL-II |
Birinci düzey |
ENM 310 |
Zorunlu |
6 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
ENM 309 ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL I (Dersten en az devamdan muaf olmak gerekir)
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN, PROF. DR. HÜLYA TORUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta sözlü anlatım, problem saatleri, proje
|
Dersin amacı
|
Öğrencileri stok kontrol sistemleri ve çizelgeleme konularında bilgi sahibi yapmak ve ilgili problemlere çözüm üretebilmelerini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Stok kontrol ve çizelgeleme konularını kapsar.
|
1- |
Stok ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Stok kontrol Sistemleri, Stok maliyetleri
|
3- |
Statik stok modelleri
|
4- |
İndirimli Modeller
|
5- |
Emniyet stoklarının belirlenmesi, Çok ürünlü ve kısıtlı stok modelleri
|
6- |
Dinamik Stok Modelleri
|
7- |
Stokastik Stok Modelleri
|
8- |
Vize Sınav
|
9- |
Çizelgeleme ile ilgili temel kavramlar, Üretim çizelgesi, rotalama
|
10- |
İş/Tezgah yükleme, iş sıralama
|
11- |
Tek makine için çizelgeleme yöntemleri
|
12- |
Tek makine için çizelgeleme yöntemleri
|
13- |
Akış tipi üretimde çizelgeleme, atölye tipi üretimde çizelgeleme
|
14- |
Montaj ve imalat sistemlerinde toplu çizelgeleme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Stok kavramı, stok kontrol sistemleri ve stok kontrol problemleri hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olmak
|
2- |
Stok kontrol problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanmak ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak
|
3- |
İş yükleme, iş sıralama ve çizlegeleme problemleri hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olmak
|
4- |
İş yükleme, iş sıralama ve çizelgeleme problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi kazanmak ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak
|
5- |
Ders kapsamında öğrenilen bilgilere yönelik gruplar halinde proje hazırlamak
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
4
|
48
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
2
|
30
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Steven Nahmias, Production and Operations Analysis, Sixth Edition, McGrawHill, 2009.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
William J. Stevenson, Production/Operations Management, Fifth Edition, Irwin, 1996.
Krajewski, Ritzman, Malhotra, Operations Management –Üretim Yönetimi, 9. basımdan çeviri, Nobel, 2013
Joseph G. Monks, İslemler Yönetimi, Çeviri: Sevinç Üreten, Schaum’s Outlines, 2. Baskıdan çeviri, Nobel Yayınevi, 1996.
Seetharama L. Narasimhan, Dennis W. McLeavey, Peter J. Billington, Production Planning and Inventory Control, Second Edition, Prentice-Hall, 1995.
Lynwood A., Johnson, Douglas C., Montgomery, Operations Research in Production Planning, Scheduling, and Inventory Control, John Wiley & Sons Inc, 1974
|
|