Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL-II Birinci düzey ENM 310 Zorunlu 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ENM 309 ÜRETİM PLANLAMA VE KONTROL I (Dersten en az devamdan muaf olmak gerekir)
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN, PROF. DR. HÜLYA TORUN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıfta sözlü anlatım, problem saatleri, proje
Dersin amacı Öğrencileri stok kontrol sistemleri ve çizelgeleme konularında bilgi sahibi yapmak ve ilgili problemlere çözüm üretebilmelerini sağlamak.
Dersin tanımı Stok kontrol ve çizelgeleme konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- Stok ile ilgili temel kavramlar
2- Stok kontrol Sistemleri, Stok maliyetleri
3- Statik stok modelleri
4- İndirimli Modeller
5- Emniyet stoklarının belirlenmesi, Çok ürünlü ve kısıtlı stok modelleri
6- Dinamik Stok Modelleri
7- Stokastik Stok Modelleri
8- Vize Sınav
9- Çizelgeleme ile ilgili temel kavramlar, Üretim çizelgesi, rotalama
10- İş/Tezgah yükleme, iş sıralama
11- Tek makine için çizelgeleme yöntemleri
12- Tek makine için çizelgeleme yöntemleri
13- Akış tipi üretimde çizelgeleme, atölye tipi üretimde çizelgeleme
14- Montaj ve imalat sistemlerinde toplu çizelgeleme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Stok kavramı, stok kontrol sistemleri ve stok kontrol problemleri hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olmak
2- Stok kontrol problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanmak ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak
3- İş yükleme, iş sıralama ve çizlegeleme problemleri hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olmak
4- İş yükleme, iş sıralama ve çizelgeleme problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi kazanmak ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak
5- Ders kapsamında öğrenilen bilgilere yönelik gruplar halinde proje hazırlamak
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 5 5
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 2 30
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Steven Nahmias, Production and Operations Analysis, Sixth Edition, McGrawHill, 2009.
Yardımcı Kaynaklar William J. Stevenson, Production/Operations Management, Fifth Edition, Irwin, 1996. Krajewski, Ritzman, Malhotra, Operations Management –Üretim Yönetimi, 9. basımdan çeviri, Nobel, 2013 Joseph G. Monks, İslemler Yönetimi, Çeviri: Sevinç Üreten, Schaum’s Outlines, 2. Baskıdan çeviri, Nobel Yayınevi, 1996. Seetharama L. Narasimhan, Dennis W. McLeavey, Peter J. Billington, Production Planning and Inventory Control, Second Edition, Prentice-Hall, 1995. Lynwood A., Johnson, Douglas C., Montgomery, Operations Research in Production Planning, Scheduling, and Inventory Control, John Wiley & Sons Inc, 1974

Ders ile ilgili dosyalar