Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > TOKSİKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOKSİKOLOJİ Birinci düzey BİY454 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEVİL ALBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEVİL ALBAYRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin toksikolojinin tanımı ve kapsamının, toksikolojideki bazı temel kavramların öğretilmesi, toksik maddelerin giriş yolları, dağılımları, atılımları, metabolizmaları ve etki mekanizmaları hakkında bilgiye sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders toksikolojik temel kavramları, toksinlerin organizma ile etkileşimlerini, besinsel, çevresel ve adli toksikolojiyi tanımlar.

Dersin içeriği
1- Toksikolojiye giriş
2- Toksikolojinin tanımı, kapsamı ve tarihçesi
3- Toksikolojinin alt dalları
4- Toksikolojide temel kavramlar
5- Zehirin vücuda giriş yolları, absorpsiyonu, dağılımı ve atılımı
6- Toksik maddelerin metabolizması, toksik etki mekanizmaları
7- Besin zehirlenmesi
8- Ara sınav
9- Mantar zehirlenmesi
10- Kimyasal temizlik maddeleri ile zehirlenme
11- Metallerin toksik etkileri
12- Pestisit toksikolojisi
13- Bitki ve hayvanların toksik etkileri
14- Bağımlılık yapıcı maddeler ve adli tıp yönünden zehirlenmeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Toksikoloji hakkında genel bilgi edinmek
2- Toksik maddelerin metabolizması hakkında bilgi edinmek
3- Besinsel zehirler hakkında bilgi edinmek
4- Metallerin toksik etkileri hakkında bilgi edinmek
5- Çevresel toksik maddeler hakkında bilgi edinmek
6- Adli yönden zehirlenme hakkında bilgi edinmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 1 6 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof.Dr. Nevin Vural, Toksikoloji, Ankara Üniversitesi, Eczacılık Fakültesi Yayınları No: 73, Ankara, 2005
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar