Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > FOTOGRAMETRİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FOTOGRAMETRİ-II Birinci düzey HM 304 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koş yoktur
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Ahmet Emin Karkınlı Abdüsselam Kesikoğlu
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Fotogrametri konusunda teorik ve uygulama becerisi kazandırmak
Dersin tanımı Fotogrametri konusunda pratik uygulama yapabilecek seviyede gerekli teorik bilgi altyapısını sağlamak.

Dersin içeriği
1- Matematik altyapı: Kamera Projeksiyon matrisinin hesaplanışı için algoritmalar ve uygulamaları-I
2- Matematik altyapı: Kamera Projeksiyon matrisinin hesaplanışı için algoritmalar ve uygulamaları-II
3- Matematik altyapı: Hızlı kamera kalibrasyon yöntemleri; teori, kodlama ve uygulama.
4- Matematik altyapı: Görü segmantasyonu, temel filtreleme algoritmaları
5- Matematik altyapı: Ransac algoritması, homografi hesaplama, epipolar geometrinin hesaplanması
6- Görüntü eşleme yöntemleri, üstünlükler, zayıflıklar ve kullanım yöntemleri
7- Ara Sınav
8- İnsansız hava Araçları ile harita üretimi-I; teorik altyapı
9- İnsansız hava Araçları ile harita üretimi-II; pratik uygulama tanıtımı
10- Laser teknolojisi ile ölçme ve nokta bulutu segmentasyonu
11- Nokta bulutu çakıştırma ve filtreleme yöntemleri
12- Yazılım uygulamaları-I
13- Yazılım uygulamaları-I
14- Yazılım uygulamaları-I
15- Yazılım uygulamaları-I
16- Yazılım uygulamaları-I
17- Yarıyıl sonu sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 3D yöntemler konusunda temel bilgi altyapısı oluşturma
2- 3D elde etmek için kullanılan görüntü eleme teknikleri konusunda temel bilgi altyapısı oluşturma
3- 3D için kullanılan temel algoritmalar konusunda temel bilgi altyapısı oluşturma
4- Stereo görüntü değerlendirme konusunda temel bilgi altyapısı oluşturma
5- Fotogrametrik optik ve matematik modeller konusunda temel bilgi altyapısı oluşturma
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 8 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 8 24
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 8 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 5 8 40
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- Photogrammetry: Geometry from Images and Laser Scans (Kraus Karl) 2-Manual of Photogrammetry (McGlone J. Chris)
Yardımcı Kaynaklar 1- Fotogrametri - 1 (Nobel Akademik Yayıncılık) 2- Fotogrametri (AÖF yayınları)

Ders ile ilgili dosyalar