Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > FİZİKÇİLER İÇİN ELEKTRONİK LABORATUVARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİKÇİLER İÇİN ELEKTRONİK LABORATUVARI Birinci düzey FİZ204L Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BUKET SAATÇİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET AKKURT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Murat Balcı, Uzman Osman Kahveci
Dersin veriliş şekli laboratuvar ortamında öğrencilerle yüz yüze uygulamalı olarak işlenmektedir.
Dersin amacı Teorik olarak işlenen konuların uygulama alanında nasıl bir karşılık bulduğunu ve karmaşık devre analizlerinde kullanılan yöntemlerin deneysel yoldan da çözümlerini araştırmaktır.
Dersin tanımı Mikro-teknoloji alanında sıklıkla kullanılan diyot, transistör gibi yarı iletken cihazların elektronik devrede görevleri

Dersin içeriği
1- PN-ekleminin I-V eğrileri
2- Yarım Dalga Doğrultucu
3- Köprü (tam) dalga doğrultucu
4- Zener diyot I-V eğrileri
5- İki kutuplu eklem transistör (BJT) karakteristikleri
6- Transistörlü amplifikatör (yükselteç)
7- Yark yükselteci
8- JFET karakteristiği
9- Ortak kaynak bağlantılı JFET yükselteci
10- İki katlı yükseltici
11- Telafi deneyleri
12- Ara sınav
13- mazeret Deneyleri
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- elektronik devrelerin analizi hakkında yorumlama gücü gelişir.
2- teorik bilgilerin uygulama alanı hakkında kazanım sağlar.
3- teorik bilgileri teknoloji alanına taşıma noktasında kazanım sağlar.
4- deneysel yoldan sonuca ulaşma becerisi kazanır.
5- Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuvar araç-gereçlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir.
6- gerçek hayat problemleri ile fizik kanunları arasında ilişki kurma becerisi kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı elektronik ders kitapları ve deney için hazırlanmış föy
Yardımcı Kaynaklar Basic electronic for Scientists, McGraw-Hill, J. Jç. Brophy, 1990. Electronic Devices and Circuit Theory-1, 8/E, Prentice Hall, R. L. Boylestad, L. Nashelsky, 2002. Digiac 3000 Semi Conductors-1, Semi Conductors-2, Laboratory Manuals.

Ders ile ilgili dosyalar