Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BUKET SAATÇİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET AKKURT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Murat Balcı, Uzman Osman Kahveci
|
Dersin veriliş şekli
|
laboratuvar ortamında öğrencilerle yüz yüze uygulamalı olarak işlenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Teorik olarak işlenen konuların uygulama alanında nasıl bir karşılık bulduğunu ve karmaşık devre analizlerinde kullanılan yöntemlerin deneysel yoldan da çözümlerini araştırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Mikro-teknoloji alanında sıklıkla kullanılan diyot, transistör gibi yarı iletken cihazların elektronik devrede görevleri
|
1- |
PN-ekleminin I-V eğrileri
|
2- |
Yarım Dalga Doğrultucu
|
3- |
Köprü (tam) dalga doğrultucu
|
4- |
Zener diyot I-V eğrileri
|
5- |
İki kutuplu eklem transistör (BJT) karakteristikleri
|
6- |
Transistörlü amplifikatör (yükselteç)
|
7- |
Yark yükselteci
|
8- |
JFET karakteristiği
|
9- |
Ortak kaynak bağlantılı JFET yükselteci
|
10- |
İki katlı yükseltici
|
11- |
Telafi deneyleri
|
12- |
Ara sınav
|
13- |
mazeret Deneyleri
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
elektronik devrelerin analizi hakkında yorumlama gücü gelişir.
|
2- |
teorik bilgilerin uygulama alanı hakkında kazanım sağlar.
|
3- |
teorik bilgileri teknoloji alanına taşıma noktasında kazanım sağlar.
|
4- |
deneysel yoldan sonuca ulaşma becerisi kazanır.
|
5- |
Karşılaşılan durumlara, fizik prensiplerinin nasıl uygulandığını açıklayabilir, laboratuvar araç-gereçlerini kullanarak ölçüm ve hesaplamalar yapabilir.
|
6- |
gerçek hayat problemleri ile fizik kanunları arasında ilişki kurma becerisi kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
|
|
2- |
Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
|
|
3- |
Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
|
|
4- |
Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
5- |
Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
8- |
Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
|
|
9- |
Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
10- |
Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
|
|
11- |
Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
elektronik ders kitapları ve deney için hazırlanmış föy
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Basic electronic for Scientists, McGraw-Hill, J. Jç. Brophy, 1990.
Electronic Devices and Circuit Theory-1, 8/E, Prentice Hall, R. L. Boylestad, L. Nashelsky, 2002.
Digiac 3000 Semi Conductors-1, Semi Conductors-2, Laboratory Manuals.
|
|