Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > OTONOMİK İLAÇLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OTONOMİK İLAÇLAR İkinci düzey FAR 626 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ZAFER SEZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ZAFER SEZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sunum, tartışma, soru cevap
Dersin amacı Otonom sinir sisteminin çalışmasının ve bu sistemi etkileyen ilaçların öğrenilmesi
Dersin tanımı Haftada 2 saat teorik yüksek lisans programı dersi

Dersin içeriği
1- Otonom sinir sisteminin anatomofizyolojisi
2- Otonom sinir sisteminin nörokimyasal özellikleri
3- Otonom sinir sistemi ilaçlarının sınıflandırılması
4- Parasempatomimetikler
5- Antikolinesterazlar
6- Parasempatolitik ilaçlar
7- Parasempatolitik ilaçların klinik farmakolojisi
8- Sempatomimetikler
9- Sempatomimetiklerin klinik farmakolojisi
10- Sempatolitikler- I
11- Sempatolitikler- II
12- Sempatolitiklerin klinik farmakolojisi
13- Gangliyonları stimüle eden ilaçlar.
14- Gangliyonları bloke eden ilaçlar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler otonom sinir sisteminin anatomofizyolojik özelliklerini öğrenecekler.
2- Parasempatik sistemi etkileyen ilaçları öğrenecekler.
3- Sempatik sistemi etkileyen ilaçları öğrenecekler.
4- Gangliyonları etkileyen ilaçları öğrenecekler.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 6 10 60
Kısa sınavlar 3 5 15
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Oğuz Kayaalp Akılcıl Tedavi Yönünden Farmakoloji 2012. Goodman&Gilmans The Pharmacological Basis of Therapeutics 2013.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar