Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > YETERLİLİĞE HAZIRLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YETERLİLİĞE HAZIRLIK İkinci düzey JFM 777 1 30.00 30.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Doktora derslerini başarı ile tamamlamış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze ve Bireysel Çalışma
Dersin amacı Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması
Dersin tanımı ---

Dersin içeriği
1- Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi
2- Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi
3- Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması
4- Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması
5- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
6- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
7- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
8- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
9- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
10- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
11- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
12- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
13- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
14- Danışman kontrolünde bireysel çalışma
15- Yeterlik Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma
2- İlgili uzmanlık alanında bilgilerini geliştirme
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme
4- ---
5- ---
6- ---
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 20 280
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 14 10 140
Toplam iş yükü     752
AKTS     30.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili Ana Bilim dalı Ders Kitapları
Yardımcı Kaynaklar İlgili literatür

Ders ile ilgili dosyalar