Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hij ve Tek. (k.k.ort.dr.) > SANAT SOSYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT SOSYOLOJİSİ Üçüncü düzey HEYT202 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Dr. Aslı Aslan
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze / Online, senkron, anlatım, tartışma
Dersin amacı Toplumsal bağlam içinde sanat, sanatçı, sanat eseri ve izleyicinin etkileşimini kavratabilmek.
Dersin tanımı Sanatın işlevi ve sosyolojik perspektifi bağlamında sanat ve toplum ilişkisi.

Dersin içeriği
1- • Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
2- • Sanat nedir? Sosyoloji nedir? Sanat sosyolojisi nedir? Sanatın niteliği ve öğeleri nelerdir?
3- • Sanatın kökeni, ortaya çıkışı.
4- • Sanatın sınıflandırılması ve sosyolojiye göre sanatın tarihsel gelişimi, dönemleri. Sanatın işlevleri nelerdir?
5- • Toplumsal yaşamda sanatın yeri (Sanat sosyolojisi ve sanatı etkileyen toplumsal öğeler)
6- • Sanat sosyolojisinin dünü bugünü (Hyppolyte Taine, Sanat için sanat ve toplum için sanat anlayışları)
7- • Klasik sosyolojik kuramlarda sanat anlayışı - Nedensel yaklaşıma göre sanat sosyolojisi / Ara Sınav
8- • Klasik sosyolojik kuramlarda sanat anlayışı - Anlatımcı yaklaşım
9- • Toplumsal yapı kavramı, toplum tipleri ve sanatın toplumsal çerçeveleri
10- • Sanat ve toplumsal yaşam - Sanatın toplumsal yaşamdaki yeri ve önemi - Toplumsal yaşamın sanata etkisi
11- • Sanat ve toplumsal yaşam - Sanatın toplumsal yaşama etkisi
12- • Bilim-sanat ilişkileri
13- • Toplumsal değişme ve sanat
14- • Sanat ve demokrasi
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanatın geçmişten günümüze değişim süreçlerini toplumsal yapıdaki dönüşüm ile ilişkilendirebilir.
2- Sanat ve toplum ilişkisine dair çeşitli görüş ve anlayışlar hakkında bilgi sahibi olur ve tartışır.
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Mahmut Tezcan, “Sanat Sosyolojisi Giriş”, Ankara: Anı Yayıncılık, 2011
Yardımcı Kaynaklar • Vera L. Zolberg, “Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak”, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2013 • Nathalie Heinich, “Sanat Sosyolojisi”, İstanbul: Bağlam Yayınları, 2017 • Sıtkı M. Erinç, “Sanat Sosyolojisine Giriş”, Ankara: Ütopya yayınevi, 2013 • Ali Akay, “Sanatın Sosyolojik Gözü”, İstanbul: Bağlam yayınları, 1999 • Ali Akay, “Sanatın ve Sosyolojinin Ruh Hali”, İstanbul: Belge Yayınları, 2016 • Herbert Read, “Sanat ve Toplum”,İstanbul: Hayalperest yayınevi, 2018 • Ömer Naci Soykan, “Sanat Sosyolojisi-Kuram ve Uygulama”, İstanbul: Bilge Kültür Sanat, 2019 • Ernst Fischer, “Sanatın Gerekliliği”, İstanbul: Sözcükler, 2016

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -