Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEMİNER |
İkinci düzey |
MİM 500 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL SENCER ERKMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL SENCER ERKMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Seminer dersinin amacı öğrencinin yapacağı tez çalışmasına temel oluşturabilecek bir konu üzerine akademik araştırma yapabilme, araştırmayı makale düzeninde ve sunum olarak hazırlayabilme ve izleyicilerin önünde sunum yapabilme becerisi kazanmasını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Belirli bir konuda birden fazla kaynağa dayalı bir araştırma konusunun seçimi, bilimsel araştırma yöntemleri çerçevesinde,incelenmesi, bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazılı metin haline getirilmesive bir dinleyici topluluğuna sözlü olarak sunulması, bu sunumda karşılıklı bilgi aktarımına yönelik tartışma alışkanlıklarının edinilmesi.
|
1- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
2- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
3- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
4- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
5- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
6- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
7- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
8- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
9- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
10- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
11- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
12- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
13- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
14- |
Araştırma konusu ile ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir bilimsel araştırmayı yürütme, araştırma bulgularını değerlendirme ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır
|
2- |
Bilimsel araştırma yapmak ve sunmak için gerekli araştırma yöntemlerini kavrar
|
3- |
Bilimsel bir makaleyi hazırlama ve bilimsel bir çalışmayı sunma yetkinliğine ulaşır
|
4- |
Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapabilir
|
5- |
İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literature araştırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir
|
6- |
Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir ve bulguları bir dinleyici topluluğu önünde güvenle sunabilir
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
16
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
94
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Day, Robert (2005) Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara
Davis, M., Davis, K. Dunagan, M. (2012) Scientific Papers and Presentations, Academic Press, London
|
|