Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uzay Mühendisliği > ISI YALITIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ISI YALITIMI Birinci düzey MM 459 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VEYSEL ÖZCEYHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. VEYSEL ÖZCEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ORHAN KEKLİKCİOĞLU
Dersin veriliş şekli Öğrenciler ile birebir konu anlatımı ve soru çözümleri yaparak
Dersin amacı Ses, ısı ve nem izolasyonu analizi yapmak, binalara uygulanan izolasyon yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin tanımı Binalarda ki yalıtımlar hakkında öğrencilere sözel ve sayısal olarak gerekli bilgilerin verildiği seçmeli ders.

Dersin içeriği
1- Genel izolasyon tanımı ve sınıflandırılması.
2- Isı, ses ve nem izolasyonu.
3- Isı, ses ve nem izolasyonu.
4- Isı yalıtımında optimum izolasyon kalınlığı.
5- Isı yalıtımında optimum izolasyon kalınlığı.
6- Isı izolasyon malzemeleri, sınıflandırılması ve teknik özellikleri.
7- Isı izolasyon malzemeleri, sınıflandırılması ve teknik özellikleri.
8- Isı yalıtım malzemeleri uygulamaları.
9- Yıl İçi Sınavı
10- Isı yalıtım malzemeleri uygulamaları.
11- Nem izolasyon malzemeleri ve uygulamaları.
12- Nem izolasyon malzemeleri ve uygulamaları.
13- Ses ve gürültü. Ses izolasyon malzemeleri.
14- Ses ve gürültü. Ses izolasyon malzemeleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İzolasyon malzemeleri ve uygulama yerleri hakkında bilgi sahibi olmak,
2- İzolasyonun gerekliliği, ısı,nem ve ses izolasyonunun uygulanmasını öğrenmek,
3- Binalarda ki izolasyon yöntemleri ve çeşitlerini öğrenmek,
4- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanmak,
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanmak,
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı yada süreci tasarlama becerisi kazanmak.
7- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanmak
8- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanmak
9- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanmak
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
6- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
7- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
8- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • K.Altınışık, Isı Yalıtımı, 2006
Yardımcı Kaynaklar • K.Altınışık, Isı Yalıtımı, 2006

Ders ile ilgili dosyalar