Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Zootekni (doktora) > BİYOKİMYA PROBLEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOKİMYA PROBLEMLERİ Üçüncü düzey BİK 601 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLDEN BAŞKOL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ DİDEM BARLAK KETİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Bölüm araştırma görevlileri
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Laboratuvar çalışmalarında biyokimyasal işlemler ve moleküler çalışmalarda gerekli olan hesaplamaların doğru ve güvenilir bir şekilde yapılabilmesini sağlamak
Dersin tanımı Bu ders birim sistemleri ve dönüşümleri; konsantrasyon ve dilüsyon hesaplamaları; Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile protein, nükleik asit konsantrasyonunu ve enzim aktivitesinin belirlenmesi; pH ve tamponlarla ilgili hesaplamalar; Analitik Kesinlik ve Doğruluk konularını açıklamak için düzenlendi

Dersin içeriği
1- Birim sistemleri ve dönüşümleri
2- konsantrasyon ve dilüsyon hesaplamaları
3- Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile protein konsantrasyonu belirleme
4- Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile nükleik asit konsantrasyonu belirleme
5- Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile enzim aktivitesi belirleme
6- Rölatif santrifüj kuvvetinin bulunmasında kullanılan eşitliğin hesaplanması
7- Alternatif rotorun rpm ve sedimentasyon süresinin hesaplanması
8- Standart eğrilerden yararlanılarak yapılan konsantrasyon hesaplamaları
9- pH ve tamponlarla ilgili hesaplamalar
10- Genel tanımlamalar
11- Henderson-Hasselbalch esitliginin hesaplanması
12- pH metre ve tamponların hazırlanması
13- Analitik Kesinlik ve Doğruluk
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hesaplamalarla ilgili genel tanımlamaları yapabilmeli
2- Konsantrasyon ve dilüsyon hesaplamalarını yapabilmeli
3- Kendi alanında kullanılacak çözelti hesaplamalarını yapabilmeli ve hazırlayabilmeli
4- Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile protein, nükleik asit konsantrasyonunu belirleyebilmeli
5- Doğrudan spektrofotometrik yöntem ile enzim aktivitesinin tayinini yapabilmeli
6- pH ve tamponlarla ilgili hesaplamaları yapabilmeli
7- Santrifüjü amacına uygun olarak kullanabilmeli
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar