Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > PARAZİTİK ARTHROPODLARIN FEROMONLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PARAZİTİK ARTHROPODLARIN FEROMONLARI Üçüncü düzey VPZ 662 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca mezun olmuş öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ZUHAL ÖNDER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Abdullah İNCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin veriliş şekli Dersler teorik olacaktır.
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere parazitik arthropodların feromonları öğretilecektir.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- 1- Arthropod feromonları
2- 2- Arthropodların davranış ve ekolojisinde feromonların rolü
3- 3- Arthropod''un feromonlara verdiği tepkileri kontrol eden
4- 4- Biodeneme metodları
5- 5- Feromonların kimyasal yapısı ve farklılıkları
6- 6- EXAM
7- 7- Feromonların izolasyonu ve yapısının belirlenmesi
8- 8- Feromonların sentezlenmesi
9- 9- Yapısı ve tür özgüllüğü
10- 10- Pest izlenmesi
11- 11- Feromonların çekiciliği ve öldürmesi
12- 12- Semio kimyasalların diğer kullanımları
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Howse, P., Stevens, J.M., Jones, Owen T.1998. Insect Pheromones and their Use in Pest Management Metcalf, R. L. and Metcalf, R. A. 1994. Attractants, repellents, and genetic control in pest management. In R. L. Metcalf and W. H. Luckmann, Introduction to Insect Pest Management, 3rd edition. John Wiley and Sons, New York.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar