Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği(yl.yabanci Dil) > UYGULAMALI MAKALE YAZIM TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYGULAMALI MAKALE YAZIM TEKNİKLERİ İkinci düzey GDM 641 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. TUĞBA DURSUN ÇAPAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. TUĞBA DURSUN ÇAPAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bilimsel çalışmaların makale halinde yazılması aşamalarının örneklerle anlatımı amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Literatür taraması hakkında bilgi verilmesi
2- Makale için planlama yapma
3- Makalenin giriş kısmının yazılması ile ilgili örnek çalışmalar
4- Makalenin giriş kısmında çalışmanın amacının ortaya konması
5- Materyal-yöntem yazarken dikkat edilecek hususlar
6- Bulguların tablo ve şekil olarak sunulma teknikleri
7- Bulguların tartışılması ve diğer çalışmalarla karşılaştırmalar
8- Kaynakça yazarken dikkat edilecek hususlar
9- Özet yazımı
10- Makale için uygun dergi seçimi
11- Editöre mektup hazırlama
12- Hakem düzeltmeleri yaparken dikkat edilecek hususlar
13- Örneklerle makale yazımında yapılan hataların tartışılması
14- Örneklerle makale yazımında yapılan hataların tartışılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Makale yazımı için planlama yapılmasının öğrenilmesi
2- Makale başlığının nasıl belirleneceğinin kavranması
3- Kapsamlı bir literatür taramasının öğrenilmesi
4- Giriş ve materyal-yöntem yazma becerisinin kazanılması
5- Deneysel bulguların makale içinde nasıl tartışılacağının kavranması
6- Özet hazırlama becerisinin kazanılması
7- Makale yazımında dikkat edilmesi gereken hususların kavranması
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 12 60
Sunum / Seminer hazırlama 1 25 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 10 50
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı How to Write & Publish a Scientific Paper. Day, R. A. Oryx Press, 1998.
Yardımcı Kaynaklar How to Write & Publish a Scientific Paper. Day, R. A. Oryx Press, 1998.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  Makale yazım teknikleri