Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Maliye > EKONOMETRİYE GİRİŞ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EKONOMETRİYE GİRİŞ II Birinci düzey C-İKT308 Seçmeli 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri STAT I ve STAT II
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ALİ GÖKHAN YÜCEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Cüneyt Dumrul
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik & Uygulama
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere alanları ile ilgili mikro ve makro verileri elde etme ve bunları ampirik nicel analiz ile yorumlama becerisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bu ders, çoklu klasik regresyon modelinin analizine giriş niteliğindedir. Ders matrislerlerle regresyon tahmin işlemlerini hipotez testleri, normalllik, çoklu bağlantı, otokorelasyon ve farklı varyans gibi konuları içermektedir.

Dersin içeriği
1- Çoklu regresyon analizi: Gauss-Markov teoremi, matrisler aracılığıyla çoklu regresyon modelinin tahmini.
2- Çoklu Regresyon Modelinin Alternatif Fonksiyonel Formları ve Tahmini.
3- Modele ve katsayılarına ilişkin hipotez testi I (t ve F-Testleri)
4- Modele ve katsayılarına ilişkin hipotez testi I (Değişken Toplama ve Silme Testleri, Chow Testi, Gözlem Sayısındaki Artışın Tahmin Sonuçlarına Etkisinin Test Edilmesi)
5- Klasik regresyon modeli I ve Bilgisayar Laboratuvarı Uygulamalarında kukla değişkenlerin kullanımı.
6- Klasik regresyon modelinde kukla değişkenlerin kullanımı II (Dummy Variable ile Chow testi)
7- Çoklu regresyon modelinin varsayımlarının ihlali: Çoklu bağlantı
8- ARASINAV
9- Çoklu Doğrusal Bağlantı Sorunu
10- Değişken Varyans I
11- Değişken Varyans II
12- Otokorelasyon
13- Normallik Testleri
14- Bilgisayar Laboratuvarı Uygulamaları
15- Zaman Serisi Analizlerine Giriş
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; ekonomik ve sosyal konular üzerine veri toplar.
2- Öğrenciler ham veriyi istatistiksel ve ekonometrik analizlere uygun hale getirir.
3- Öğrenciler veriyi oluşturan mekanizmaları açıklayan ekonometrik modeller kurar.
4- Öğrenciler ekonometrik analizler aracılığıyla elde edilmiş olan sonuçları yorumlar.
5- Öğrenciler bağımsız bir ampirik araştırmayı başlangıcından sonuna dek yürütür.
6- Öğrenciler bir ekonometri yazılımını (EViews), istatistiksel ve ekonometrik analiz yapmak için kullanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2- Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4- Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5- Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6- Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7- Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8- Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9- Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10- Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11- İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12- Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     134
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ekonometri (Recep Tarı; 2010), Temel Ekonometri (Gujarati; 2001 [çeviri])
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar