Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (yüksek Lisans) > BİYOTEKNOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOTEKNOLOJİ İkinci düzey VMB 511 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SEÇİL ABAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Emre KARAKAYA
Dersin veriliş şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
Dersin amacı Genetik materyallerin tanımı, bazı genetik bozukluklarda biyoteknolojik yöntemlerin kullanılması, mikrobiyolojide biyoteknolojinin önemi hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Biyoteknoloji

Dersin içeriği
1- Genetik materyallerin yapısı, DNA’nın fonksiyonları
2- Gen ekspresyonu
3- Genler ve madde aktarımı
4- Mikroorganizmalarda genetik variasyonlar
5- Ekstrakromozomal genetik elementler
6- Rekombinant DNA teknolojisi ve genetik manuplasyonlar
7- Gen klonlanması
8- Prokaryotiklerde klonlama
9- Ökaryotiklerde klonlama
10- Klonlamada kullanılan bazı vektörler
11- Biyoteknolojik aşılar, kullanım amaçları ve üretilmeleri
12- Probların hazırlanması
13- Nükleik asitlerin in vitro amplikasyon teknikleri
14- Genetik bazı bozuklukların saptanmasında biyoteknoloji
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- DNA'nın fonksiyonları ve genetik madde aktarımı hakkında bilgi edinir.
2- Ekstrakromozomal genetik elementler hakkında bilgi edinir.
3- Nükleik asitlerin amplifikasyon tekniklerini uygulayabilir ve yorumlayabilir.
4- Biyoteknolojik aşılar, kullanım amaçları ve üretilmeleri hakkında bilgi edinir.
5- Klonlama ve klonlamada kullanılan vektörler hakkında bilgi edinir.
6- Mikrobiyolojide biyoteknolojik yöntemlerin önemini bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 20 1 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 2 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Arda M, Biyoteknoloji 3. baskı 1995 Kükem derneği Yayın no :3,
Yardımcı Kaynaklar Temel Mikrobiyoloji: Arda, M. 2001. Medisan Yayınları, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar