Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PATOLOJİ (BİLİMSEL HAZIRLIK) |
Üçüncü düzey |
VPT 000 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. LATİFE ÇAKIR BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM Yard. Doç. Dr.Duygu YAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Zararlı etkenlerin hücre ve dokularda oluşturduğu hasar ve organizmanın bu etkilere verdiği yanıt ve iyileşme şekillerini öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Yangı ve sebepleri, yangıda görev alan hücre ve mekanizmalar, yangının sonlanması, dokuların iyileşmesi, kan dolaşımı bozuklukları, dejenerasyon ve nekroz olayları ile hücre gelişim bozukluklarını kapsayan zorunlu derstir.
|
1- |
Yangı tanımı, sebepleri ve isimlendirmesi
|
2- |
Yangının patogenezi
|
3- |
Yangı hücreleri ve yangıların sınıflandırılması
|
4- |
Yıkımlanan dokuların iyileşmesi.
|
5- |
Hastalık sebepleri
|
6- |
Immunopatoloji
|
7- |
Dejenerasyonlar
|
8- |
Metabolizma ve birikim bozukluklar
|
9- |
Nekroz ve gangren
|
10- |
Hücre gelişim bozuklukları
|
11- |
Kan dolaşımı bozuklukları I
|
12- |
Kan dolaşımı bozuklukları II
|
13- |
Anomaliler
|
14- |
İnklüzyon cisimcikleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hastalık etkenlerini bilir.
|
2- |
Hastalık etkenlerin hücre ve dokulara verdiği hasarı tanımlar.
|
3- |
Yangı oluşumunu ve sonlanmasını bilir ve tanımlar.
|
4- |
Kan dolaşımı bozuklukları ve buna bağlı sonuçları yorumlar.
|
5- |
Hücre gelişim bozukluklarını bilir.
|
6- |
Anormal gelişimleri bilir.
|
7- |
Hasarlı dokuların iyileşmesini bilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erer, H, Kıran, M.M., Çiftçi, M.K. (2009) Veteriner Genel Patoloji. 3. Baskı. Bahçıvanlar Basım Sanayi A.Ş., Konya.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlgili web siteleri Öğretim üyesinin tavsiye edeceği diğer kitaplar
|
|