Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SPOR TARİHİ |
Birinci düzey |
STD 305 |
Seçmeli |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF YÖRÜKER ÇELİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
|
Dersin amacı
|
Beden egitimi ve sporun tarihsel gelişiminin ogrenilmesi
|
Dersin tanımı
|
Sporun tarihsel gelişimi
|
1- |
Spor Tarihi hakkında genel bilgi, tarih öncesi çaglarda hareket ihtiyacı ve nedenleri
|
2- |
Tarihin kaynakları, Tarih Öncesi (Prehistorik) Cağlarda Beden Eğitimi ve Sporun Tarihi Temelleri
|
3- |
ilk Caglarda Degi ik Cografyalarda Beden Egitimi ve Spor
|
4- |
Orta ve ön asya uygarlıklarında spor
|
5- |
Orta asya uygarlıkları (iran, Cinlilerde,Hintlilerde,ve Eski Türklerde Spor)
|
6- |
Ön asya uygarlıkları (Sumerlerde, Asur ve Babillilerde, Hititlerde, Misirlılarda ve Yahudilerde spor)
|
7- |
Akdeniz koprü uygarlıklar1 (Giritliler, Ispartalılar, Atinalılar, Eski Yunanlılarda spor)
|
8- |
Eski Turklerde spor
|
9- |
Romalılarda Beden Eğitimi ve Spor Etkinlikleri
|
10- |
İslamiyette uğraşılan spor branşları
|
11- |
Yeni ve yakın çaglarda beden egitimi ve spor
|
12- |
Osmanlı imparatorlugunda spor
|
13- |
Osmanlı imparatorlugunun modern sporlara geçişi, Modern Olimpiyat Oyunları
|
14- |
Osmanlı İlk spor teşkilatları, Cumhuriyet Döneminde Spor
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sporun tarihçesini bilir
|
2- |
İlk çağlardan itibaren sporun tarihsel gelişimini açıklar
|
3- |
Eski Türklerde yapılan spor dallarını bilir.
|
4- |
Romalılardaki beden eğitimi ve spor etkinliklerini bilir.
|
5- |
Osmanlı döneminde yapılan spor faaliyetlerini bilir.
|
6- |
Modern olimpiyat oyunlarını tanımlar.
|
7- |
Cumhuriyet döneminde sporu bilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
5
|
10
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
5
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yıldız D. 1979 "Türk Spor Tarihi". İstanbul
|
|