Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > SIK GÖRÜLEN BAKTERİYEL ENFEKSİYON ETKENLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SIK GÖRÜLEN BAKTERİYEL ENFEKSİYON ETKENLERİ Üçüncü düzey MİK 611 Seçmeli 2 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik sunum ve pratik uygulama
Dersin amacı Bu derste öğrenciler insanlarda ciddi enfeksiyon yapan sık görülen bakteriyel etkenlerin mikrobiyolojik özelliklerini, epidemiyolojisini, patogenezini, laboratuvar tanısını ve antibiyotiklere duyarlılık durumlarını öğreneceklerdir
Dersin tanımı İnsanlarda ciddi enfeksiyon yapan sık görülen bakteriyel etkenlerin mikrobiyolojik özellikleri, epidemiyolojisi, patogenezi, laboratuvar tanısı ve antibiyotiklere duyarlılık durumları

Dersin içeriği
1- Stafilokoklar
2- Streptokoklar
3- Enterokoklar
4- Listeria
5- Bacillus anthracis ve diğer basilluslar
6- Difteroid basiller
7- Anaerop gram pozitif bakteriler
8- E.coli
9- Klebsiella, Enterobacter, Proteus
10- Salmonella
11- Shigella
12- Pseudomonas türleri ve diğer nonfermentatifler
13- Neisseria ve Moraxella türleri
14- Anaerop gram negative bakteriler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler insanlarda ciddi enfeksiyon yapan sık görülen bakteriyel etkenlerin mikrobiyolojik özelliklerini, epidemiyolojisini, patogenezini, laboratuvar tanısını yapabilecek ve antibiyotik seçimine yön verebileceklerdir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 5 4 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 16 3 48
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 0 8 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Manual of Clinical Microbiology, Versalovic J, Carroll KC, Funke G, Jorgensen JH, Landry ML, Warnock DW (editors) 10th ed, Vol:1, ASM Press, Washington DC, 2011. 2. Topley and Wilson’s Microbiology and Microbial Infections. Borriello SP, Murray PR, Funke G (editors), 10th edition, Vol 1-2, Edward Arnold Publishers, UK, 2005.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar