Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlahiyat > KARİYER PLANLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARİYER PLANLAMA Birinci düzey AHH 104 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ UMUT ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET SEYDA OZAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri,yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Derskapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık oluşturulacak, öğrencilerin üniversite hayatlarıboyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak,Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatıile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Dersin tanımı Bu ders; öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri, değerleri ve gelecek hedefleriyle uyumlu kariyer planlanması hakkında farkındalık kazanmalarınısağlayacakkonuları içermektedir.

Dersin içeriği
1- Kariyer Yolculuğun Başladığı İlk Durak: Kariyer Merkezi
2- Bunları Biliyor Musunuz? - Zekâ ve Kişilik
3- Bunları Biliyor Musunuz? – Kişisel Özellikler
4- Kariyer Yolunda Fark Oluşturmanın Anahtarı: Beceriler
5- Kariyer Nedir?
6- Kariyerime Nasıl Hazırlanırım?
7- Sektör Günleri- Sivil Toplum Kuruluşları -Ulusal
8- Sektör Günleri- Sivil Toplum Kuruluşları -Uluslararası
9- Sektör Günleri-Kamu Sektörü
10- Sektör Günleri- Özel Sektör
11- Sektör Günleri- Akademi
12- Sektör Günleri- Girişimcilik
13- Yetenek Kapısı -İlk Özgeçmişimi Yazıyorum
14- Ders Değerlendirmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kariyer merkezlerini ve faaliyetlerini bilir
2- Öz farkındalığa sahip olur
3- Kariyer seçeneklerini keşfeder
4- Kariyer planlamasına katkı sağlamak için yapılacak faaliyetleri bilir
5- Yetenek kapısını tanır
6- Kariyer sürecindeki ince noktalara hakim olur
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2- İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3- İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4- İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5- Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6- Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7- Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8- İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9- İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10- Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11- Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12- İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13- Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14- İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15- İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16- Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18- İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19- İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20- İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yetenek Kapısı Platformu & YTNK TV
Yardımcı Kaynaklar Kariyer Kapısı Platformu

Ders ile ilgili dosyalar