Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Seramik ve Cam > SERAMİK KİMYASI VE TEKNOLOJİSİ 3
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERAMİK KİMYASI VE TEKNOLOJİSİ 3 Birinci düzey SER 207 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Seramik Kimyası ve Teknolojisi 2 dersinden geçmektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DOKTOR EBRU ÇITAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DOKTOR EBRU ÇITAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders temelli bir teori/uygulama modülü. Öğrenciler orta düzey bilgileri anlatım ile öğrenecek; laboratuvar çalışmaları deneyim kazanacak ve orta düzey seramik sır bilgilerini uygulamalı olarak öğreneceklerdir.
Dersin amacı Seramik sır üretim teknolojisinin orta düzeyde anlaşılmasını sağlamak, sır hammaddelerini ve bu hammaddelerin teknolojik özelliklerini kavramak, sırlama konusunda detaylı teorik bilgiye sahip olmak, sır geliştirmek ve raporlamak.
Dersin tanımı Öğrenciler orta düzey bilgileri anlatım ile öğrenecek; laboratuvar çalışmaları deneyim kazanacak ve orta düzey seramik sır bilgilerini uygulamalı olarak öğreneceklerdir.

Dersin içeriği
1- Dersin içeriği hakkında bilgilendirme.
2- Sırın tanımı, sırların sınıflandırılması, endüstriyel ve artistik sırlar, sır çeşitleri ile ilgili görsel bilgiler verilmesi.
3- Sırda kullanılan hammaddeler, oksitler ve özellikleri.
4- Sırda kullanılan hammaddeler, oksitler ve özellikleri Fritin tanımı, frit yapmanın nedenleri, frit üretim teknolojisi
5- Sırda kullanılan renklendiriciler ve özellikleri
6- Seramik sırlarının hazırlanmaları. Laboratuvarda uygulamalı olarak gösterilmesi, sır denemeleri
7- Sırlama yöntemleri ile ilgili teorik ve görsel bilgiler verilmesi (Daldırma, akıtma, püskürtme, tuzlama, tozlama, fırça)
8- Vize Sınavı (70 puanlık teorik sınav+ 30 puan sır denemeleri)
9- Seramik sırlarının çeşitli özellikleri (viskozite, yüzey gerilimi, genleşme, sırın sertliği, sırın elektrik özellikleri, kimyasal direnç)
10- Sır denemeleri
11- Sır denemeleri
12- Seramik ürünlerde sır ile çamur arsındaki ilişkiler ve kontrol yöntemleri
13- Seramik sırlarında ortaya çıkan çeşitli hatalar ve giderilmeleri
14- Dersin konuları ile ilgili yazılmış makalelerin araştırılması ve seçilen bir makalenin incelenmesi
15- Sır denemeleri
16- Final Sınavı (70 puanlık teorik sınav+ 30 puan sır denemeleri)
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Seramik kimyası ve sır teknolojisi ile ilgili bilgi ve kavramlar hakkında orta düzeyde bilgi sahibi olur.
2- Sır bünyesinin deney plakalarını hazırlar, hazırladığı sır bünyelerini deney plakalarına uygular ve farklı sıcaklıklarda pişirir bilgiye sahip olur.
3- Sır pişirimi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur.
4- Ürettiği sırların özelliklerini saptayacak bilgiye sahip olur
5- Ürettiği sırdaki sır hatalarını bulur ve nasıl giderebileceğini bilir bilgiye sahip olur.
6- Araştırma becerilerini, probleme-konuya uygun bir şekilde orta düzeyde kullanır.
7- Kullanılan malzemenin teknik özelliklerini orta düzeyde kullanır.
8- Sır reçetesi geliştirme ve hazırlayabilme becerisine sahip olur.
9- Kullanılan malzemeyi orta düzeyde tanımlayarak kulanım seçeneklerini belirler.
10- Hammaddelerin kimyasal özelliklerine göre kullanım alanı ve şeklini belirleyerek orta düzeyde üretimde kullanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2- OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3- OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4- OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5- OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6- OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7- OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8- OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9- OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10- OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11- OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12- OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13- OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14- OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15- OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16- OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17- OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18- OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19- OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20- OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 4 16
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar ARCASOY Ateş, BAŞKIRKAN Hasan; Seramik Teknolojisi; Literatür Yayınları:830. PETERSON Susan, PETERSON Jan (Çeviren: Sevim ÇİZER); Seramik Yapıyoruz; Karakalem Kitabevi Yayınları:3. -TANIŞAN Hüseyin, METE Zeliha; Seramik Teknolojisi ve Uygulaması. -ALPAUT Okyay, ATAMAN Mualla; Seramikçiler için Seramik Kimyası. -METE Zeliha; Seramik Kimyası; Tibyan Yayıncılık. -SÜRÜCÜ Ahmet, TUNCEL Mehmet v.d. ; Genel Kimya; Pegem Yayıncılık. İŞMAN Faruk; Seramik Teknolojisi; Teknik Yayınlar Serisi 1. SÜMER Güner; Seramik Sırları, AK Ofset Matbaacılık. COOPER Emmanuel; The Potter’s Book of Glaze Recipes; A&C Black London. DALY Greg, Glazes and Glazing Techniques; A&C Black. BURLESON Mark; The Ceramic Glaze Handbook; Lark Books. TAÇYILDIZ Ensar; Seramik Sırının Sırı; Hayalperest Yayınevi https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/18765 https://idildergisi.com/makale/pdf/1535538796.pdf https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/203774 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/35619 https://www.proquest.com/pagepdf/2706743020?accountid=15875 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/275502 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/192447 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1549594 https://kalemisidergisi.com/makale/pdf/1544100613.pdf

Ders ile ilgili dosyalar