Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (yüksek Lisans) > TÜRK DÜNYASININ ORTAK DEĞERLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DÜNYASININ ORTAK DEĞERLERİ I İkinci düzey TAR 633 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AYHAN AFŞIN ÜNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Üyesi Erhan YOSKA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Asist.Nebil KARADUMAN
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Türk Dünyası''nın ortak değerlerini tespit etmek, benzerlikler ve farklılıkları ortaya çıkarmak...
Dersin tanımı Türk Dünyasını oluşturan bağımsız ve yarıbağımsız devletlerin kültür durumları ve faaliyetlerini ortaya çıkarmak.

Dersin içeriği
1- Türk Dünyası''nın siyasi temsilcilerini tanımak
2- Türk devletlerinin kültür dünyaları ve faaliyetlerini ortaya çıkarmak
3- Türk Dünyasında milli ve dini bayramları tespit etmek
4- Türk Dünyasında giyim kuşam kültürü ve Anadolu ile bağlantısını öğrenmek
5- Türk dünyasının yemek kültürü ve Anadolu ile benzerlikleri
6- Türk dünyasının müzik kültürü ve müzik aletleri
7- Türk dünyasında ölü gömme adetleri cenaze ve defin merasimleri
8- Türk dünyasında resim ve kaya resimleri, taşlara çizilen damgalar
9- Türk dünyasında mezar geleneği ve mezar taşları
10- Türk dünyasında edebiyat ve edebi eserlerden örnekler
11- Türk dünyasına hizmet eden aydınlar, siyaset adamları
12- Türk dünyasının tanınnmış romancıları ve yazarları
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci Türk Dünyasının temsilcilerini öğrenir
2- Öğrenci Türk Dünyasının ortak kültür değerleri neler olabilir onları öğrenir
3- Öğrenci Türk Dünyasının ortak yazar ve şairlerini tanır
4- Öğrenci Türk Dünyasının giyim kuşam geleneklerini öğrenir ve Anadolu ile karşılaştırır
5- Öğrenci Türk Dünyasının özgün müziklerini ve müzik aletlerini öğrenir tanır
6- öğrenci Türk Dünyasının benzeyen ve farklı mutfak kültürünü tanır
7- Öğrenci Türk Dünyasının adet gelenek ve göreneklerini öğrenir, Anadolu ile benzerlikleri ve farklılıkları tanır
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 3 6 18
Ara sınavlara hazırlık 3 6 18
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 6 18
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 60
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bayram Durbilmez; Türk Dünyası Kültürü I-II-III, Ötüken yayınları, İstanbul 2017.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar