Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Genetik (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSİ IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ IV İkinci düzey FZY 854 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ders dönemindeki tüm derslerden başarılı olmak
Eğitimin dili Türkce
Koordinatör PROF. DR. CEM SÜER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ASUMAN GÖLGELİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Dersler teorik olarak işlenmekte olup soru cevap tekniği ile tekrar yapılmaktadır.
Dersin amacı Tez dönemi ve sonrasında fizyoloji ile ilgili araştırmaların nasıl yapılacağı ve karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretebilme yeteneğinin kazandırılması hedeflenmekle beraber tez ile ilgili eksikliklerin giderilmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Tez dönemindeki öğrencilerle beraber bireysel veya grup halinde işlenen tez ve bilimsel konular hakkında bilgilerin aktarıldığı derstir.

Dersin içeriği
1- Tez danışmanının belirleyeceği tez ile ilgili konular
2- Tez danışmanının belirleyeceği tez ile ilgili konular
3- Tez danışmanının belirleyeceği tez ile ilgili konular
4- Tez danışmanının belirleyeceği tez ile ilgili konular
5- Tez danışmanının belirleyeceği tez ile ilgili konular
6- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
7- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
8- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
9- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
10- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
11- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
12- Tez boyunca karşılaşılabilecek sorunlara karşı çözüm üretilmesi
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme
2- Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
3- Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme
4- Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme
5- Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme
6- Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel literatür taraması
Yardımcı Kaynaklar Kütüphane taraması

Ders ile ilgili dosyalar