Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstri Mühendisliği (y.l.) > BİTKİ TAKSONOMİSİ PRAKTİKUMU- I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTKİ TAKSONOMİSİ PRAKTİKUMU- I İkinci düzey BİY 521 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. CEM VURAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEM VURAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Ülkemizdeki bitki türlerini tanımak ve bitki teşhis yöntemlerinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlar.

Dersin içeriği
1- Gymnospermae: Pinaceae, Cupressaceae familyalarına ait bazı örneklerin incelenmesi
2- Gymnospermae: Cupressaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
3- Angiospermae: Ranunculaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
4- Papaveraceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
5- Caryophyllaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
6- Brassicaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
7- Brassicaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
8- Ara sınav
9- Rosaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
10- Rosaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
11- Fabaceaea familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
12- Fabaceaea familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
13- Apiaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
14- Apiaceae familyasına ait bazı örneklerin incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması (Gymnospermae, Pinaceae, Cupressaceae, Angiospermae, Ranunculaceae, Brassicaceae, Papaveraceae, Caryophyllaceae, Malvaceae, Leguminaceae, Rosaceae, Apiaceae)
2- Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması (Gymnospermae, Pinaceae, Cupressaceae, Angiospermae, Ranunculaceae, Brassicaceae, Papaveraceae, Caryophyllaceae, Malvaceae, Leguminaceae, Rosaceae, Apiaceae)
3- Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması (Gymnospermae, Pinaceae, Cupressaceae, Angiospermae, Ranunculaceae, Brassicaceae, Papaveraceae, Caryophyllaceae, Malvaceae, Leguminaceae, Rosaceae, Apiaceae)
4- Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması (Gymnospermae, Pinaceae, Cupressaceae, Angiospermae, Ranunculaceae, Brassicaceae, Papaveraceae, Caryophyllaceae, Malvaceae, Leguminaceae, Rosaceae, Apiaceae)
5- Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması (Gymnospermae, Pinaceae, Cupressaceae, Angiospermae, Ranunculaceae, Brassicaceae, Papaveraceae, Caryophyllaceae, Malvaceae, Leguminaceae, Rosaceae, Apiaceae)
6- Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması (Gymnospermae, Pinaceae, Cupressaceae, Angiospermae, Ranunculaceae, Brassicaceae, Papaveraceae, Caryophyllaceae, Malvaceae, Leguminaceae, Rosaceae, Apiaceae)
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uzmanlığını kullanarak endüstri mühendisliği problemlerini tanımlayabilme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazanır.
2- Alanında karşılaşılabilecek sorunları tanımlayarak uygun modelleme yöntemleri ile çözme becerisi kazanır.
3- Konusunda, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel çalışmaları takip ederek alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri derinlemesine izleyebilme yeteneği kazanır.
4- Sistemlerin modellenmesi, benzetimi ve matematiksel ifade etme yeteneği kazanır. Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
5- Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
6- Disiplinler arası yapıdaki problemleri çözmek için disiplinler arası takımlara ulaşarak onlarla işbirliği yapabilme yeteneği kazanır.
7- Fakülte çalışanı birisinin gözetimi altında sunulabilir bir çalışma yapma yeteneği kazanır.
8- Endüstriyel ve sistemsel teknik bilgileri profesyonel seviyede yazılı, sözlü ve iş grafikleri formatında iletebilme yeteneği kazanır.
9- Bilimsel yayın yapabilme yeteneği kazanır.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Seçmen, Ö., Görk, G., Leblebici, E., Bekat L. 2007. Tohumlu Bitkiler Sistematiği, Ege Üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi No:116, İzmir. 2. Davis, P.H. 1965-1988. Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Vol. 1-10, Edinburgh, 3. Davis, P.H., Heywood, V.H., 1963. Principles of Angiosperm taxonomy, Edinburgh and London,
Yardımcı Kaynaklar Radford, A.E., Dıckinson, W.C., Massey, J.R. and Bell, C.R.., 1974. Vascular Plant Systematics, New York.

Ders ile ilgili dosyalar