Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > ENERJİ SİSTEMLERİ TASARIM VE UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENERJİ SİSTEMLERİ TASARIM VE UYGULAMA Birinci düzey ESM 403 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SALTUK BUĞRA SELÇUKLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET FATİH KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yardımcı öğretim elemanı bulunmamaktadır.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim, uygulamalı eğitim.
Dersin amacı Bütün son sınıf öğrencilerinin, danışmanlarının gözetiminde, Enerji Sistemleri Mühendisliğini ilgilendiren bir konuda tasarım ağırlıklı olarak proje hazırlaması, proje yönetimi ve takım çalışmalarının sağlanması
Dersin tanımı Derslerde elde edilen teorik bilgilerin, pratik bir bilgiye dönüştürülmesi konusunda öğrenci-öğretim elemanı koordinatörlüğünde proje geliştirmek.

Dersin içeriği
1- Öğretim elemanlarının seçilmesi
2- Proje konularının belirlenmesi
3- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
4- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
5- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
6- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
7- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
8- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
9- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
10- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
11- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
12- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
13- Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
14- Sunuş
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci somut bir proje ortaya koyma becerisi kazanır.
2- Derslerde öğrenilen teorik bilgilerin pratiğe dökme becerisi kazanılır.
3- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bilinci
4- Çağın sorunları hakkında bilgi edinme
5- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
6- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 14 14
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili araştırma araçları ve kaynaklar. Her öğretim elemanının verdiği konuya göre farklılık göstermektedir.
Yardımcı Kaynaklar İlgili araştırma araçları ve kaynaklar.

Ders ile ilgili dosyalar