Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > TERMODİNAMİK III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TERMODİNAMİK III Birinci düzey MM 350 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. SİBEL GÜNEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Veysel ÖZCEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Toygun DAĞDEVİR
Dersin veriliş şekli Öğrenciler ile birebir konu anlatımı ve soru çözümleri yaparak
Dersin amacı Termodinamik özellik bağıntılarını kullanabilme, Gaz karışımları, Gaz-Buhar karışımları ve iklimlendirme konuları hakkında bilgi verme
Dersin tanımı Termodinamik özellik bağıntılarını kullanabilme, Gaz karışımları, Gaz-Buhar karışımları ve iklimlendirmelerini kapsayan sayısal ve sözel olarak bilgiler içeren zorunlu ders

Dersin içeriği
1- Termodinamik Özelik Bağıntıları
2- Termodinamik Özelik Bağıntıları
3- Termodinamik Özelik Bağıntıları
4- Termodinamik Özelik Bağıntıları
5- Gaz Karışımları
6- Gaz Karışımları
7- Gaz Karışımları
8- Gaz Karışımları
9- Yıl içi sınav
10- Gaz-Buhar Karışımları ve iklimlendirme
11- Gaz-Buhar Karışımları ve iklimlendirme
12- Gaz-Buhar Karışımları ve iklimlendirme
13- Gaz-Buhar Karışımları ve iklimlendirme
14- Gaz-Buhar Karışımları ve iklimlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sıkça kullanılan termodinamik özelliklere ait temel bağıntıların geliştirilmesi ve doğrudan ölçülemeyen özeliklerin, kolayca ölçülebilen özelikler ile ifade edilmesi
2- Kısmi türevlerin kısa bir tekrarı ve termodinamik özelik bağıntılarının geliştirilmesinde kullanılması
3- Birçok termodinamik bağıntı için temel Maxwell bağıntılarının geliştirilmesi
4- Sadece P, v ve T ölçümlerinden yararlanarak buharlaşma entaplisinin saptanması ve Clapeyron denkleminin geliştirilmesi
5- Her koşul altında bütün saf maddeler için geçerli olacak Cv, Cp, du, dh ve ds ifadelerine ait genel bağıntılarının geliştirilmesi
6- Joule-Thomson katsayısının tartışılması
7- Dalton''un kısmi basınçlar ve Amagat''ın kısmi hacimler yasalarını kullanarak gaz karışımlarının P-v-T davranışlarının belirlenmesi
8- Karışım işlemlerinin enerji ve ekserji çözümlemelerinin gerçekleştirilmesi
9- Atmosferik havanın özgül havanın özgül nemi ile bağıl neminin tanımlanması ve hesaplanması
10- Atmosferik havanın çiy noktası sıcaklığının hesaplanması

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çengel.A.Yunus, Boles.A.Michael ,Thermodynamics An Engineering Approach
Yardımcı Kaynaklar Ders Notu

Ders ile ilgili dosyalar