Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya ( Doktora) > YENİ TÜRK EDEBİYATI IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİ TÜRK EDEBİYATI IV Üçüncü düzey TDE342 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri TDE 242 Yeni Türk Edebiyatı I dersini başarıyla tamamlamış olma şartı.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HİLAL AKÇA ÖCAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Hülya Argunşah
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Örnek metinlerden (şiir, roman ve hikaye) hareketle, II. Meşrutiyet’ten sonra ortaya çıkan edebi hareketlere (Fecr-i Ati ve Genç Kalemler gibi) ait bilgiler vererek Modern Türk Edebiyatı’nın 1908-1923 yılları arasındaki gelişimi, tarihî, fikrî, siyasî ve sosyal zemini hakkında bilgi vermek.
Dersin tanımı II. Meşrutiyet’ten sonra ortaya çıkan edebi hareketler hakkında genel bilgiler verilip bunlardan Fecr-i Aticiler ve Genç Kalemler üzerinde durulur

Dersin içeriği
1- II. Meşrutiyet’in ilanıyla ortaya çıkan fikir hareketleri (Milliyetçilik, İslamcılık, Osmanlıcılık, Batıcılık)
2- Tanzimat edebiyatının siyasi, edebi ve sosyal koşulları. Fuat Köprülü, "Milli Edebiyatı ILK Mübeşşirleri"
3- Yusuf Akçura ve Üç Tarz-ı Siyaset.
4- Mehmet Emin Yurdakul
5- 1905 Edebiyat hareketi ve Rıza Tevfik.
6- Mehmet Necip Bey ve onun düşünceleri.
7- Ziya Gökalp
8- Vize
9- Gökalp; Türkçülüğün Esasları
10- Genç Kalemler hareketi
11- Ömer Seyfettin (bir öykü yazarı olarak Ömer Seyfettin)
12- Ahmet Hikmet Müftüoğlu ve Gönül Hanım romanı.
13- İslamcılık ve Mehmet Akif'in düşünce dünyası.
14- Bir şair olarak Mehmet Akif Ersoy
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İkinci Meşrutiyet Sonrasındaki siyasal ve toplumsal ortamı tanır.
2- Milli Edebiyat hareketinin doğuşunu ve temel poetikasını açıklar.
3- Milli Edebiyat hareketinin başlıca temsilcilerini tanır.
4- Milli Edebiyat dönemindeki edebi metinleri çözümler.
5- Bu dönemdeki edebi anlayışları ve metinleri karşılaştırır.
6- .
7- .
8- .
9- .
10- .

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 12
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1. ed. Ramazan Korkmaz, Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı, Grafiker Yay., Ankara. 2. Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I, II, III, Dergah Yay., İstanbul. 3. İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, Dergah Yay., İstanbul. 4. Necat Birinci, Edebiyat Araştırmaları, Kitabevi, İstanbul. 5. Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, Dergah yay., İstanbul. 6. Birol Emil, Türk Kültür ve Edebiyatımızdan Şahsiyetler, Akçağ, Ankara. 7. Abdullah Uçman, Türk Dilinin Sadeleşmesi ve Hece Vezni Üzerine Bir Tartışma, Kitabevi, İstanbul. 8. Orhan Okay, Bir Karakter Heykelinin Anatomisi Mehmet Akif, Akçağ Yay., Ankara. 9. Kazım Yetiş, Mehmet Akif’in Sanat Ve Edebiyat Dünyasından Çizgiler, Atatürk Kültür Merkezi, Ankara. 10. Doğumunun Yüzüncü Yılında Ömer Seyfettin, Atatürk Kültür Merkezi, Ankara. 11. Yusuf Akçura, Üç Tarz-Siyaset, Türk Tarih Kurumu, Ankara. 12. Fuat Köprülü, Edebiyat Araştırmaları I, Ötüken Söğüt, İstanbul. 13. hzl. Fevziye Abdullah Tansel, Mehmet Emin Yurdakul’un Bütün Eserleri 1. Şiirler, Türk Tarih Kurumu, Ankara. 14. hzl. Fevziye Abdullah Tansel, Ziya Gökalp’ın Bütün Eserleri 1. Şiirler, Türk Tarih Kurumu, Ankara. 15. Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları. 16. Mehmet Akif, Safahat. 17. hzl. Hülya Argunşah, Ömer Seyfettin’in Bütün Eserleri Makaleler I, II, Dergah Yay., İstanbul. 18. Yusuf Ziya Öksüz, Türkçenin Sadeleşme Tarihi Genç Kalemler ve Yeni Lisan Hareketi, TDK., Ankara. 19. Bilge Ercilasun, II. Meşrutiyet Devrinde Tenkit, Türk Kültürünü Araştırma Kurumu, Ankara. 20. Hilmi Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, Ülken Yay., İstanbul. 21. Abdullah Uçman, Rıza Tevfik, Kültür Bakanlığı, Ankara. 22. Ahmet Hikmet Müftüoğlu, Gönül Hanım. 23. Ömer Faruk Hulugüzel, Necip Türkçü, Kültür Bakanlığı, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar