Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (yüksek Lisans) > İŞLEVSEL BESİNLER VE SAĞLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İŞLEVSEL BESİNLER VE SAĞLIK İkinci düzey BDY 516 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NESLİHAN ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bitkisel destek üretiminde kullanılan ve besin kaynaklı işlevsel besinler ve sağlık üzerindeki etkilerine ilişkin detaylı bilgi sağlamak.
Dersin tanımı Bitkisel destek üretiminde kullanılan besin kökenli maddeleri ve işlevsel besinleri ve bileşenlerini tanıtan, özellikleri hakkında bilgi veren, sağlık üzerindeki etkilerini ve güvenilirliğini irdeleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- İşlevsel besinlerin tanımı, tanımlardaki ortak ve farklı noktaların değerlendirilmesi
2- Çay ve sağlık üzerindeki etkileri
3- Soya ve sağlık üzerindeki etkileri
4- Sarımsak ve sağlık üzerindeki etkileri
5- Prebiyotikler ve sağlık üzerindeki etkileri
6- Probiyotikler ve sağlık üzerindeki etkileri
7- Konjuge linoleik asit ve sağlık üzerindeki etkileri
8- Ara sınav
9- Laykopen ve sağlık üzerindeki etkileri
10- Mineraller ve sağlık üzerindeki etkileri
11- Obezite ve obezitede kullanılan bitkisel destek ürünleri-1
12- Obezite ve obezitede kullanılan bitkisel destek ürünleri-2
13- Diyabet ve diyabette kullanılan bitkisel destek ürünleri-1
14- Diyabet ve diyabette kullanılan bitkisel destek ürünleri-2
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi tamamlayan bir öğrenci, bitkisel destek üretiminde kullanılan besin kaynaklı maddeleri ve işlevsel besinleri açıklar.
2- Bitkisel destek üretiminde kullanılan besin kaynaklı maddelerin ve işlevsel besinlerin özelliklerini açıklar.
3- Bitkisel destek üretiminde kullanılan besin kaynaklı maddelerin ve işlevsel besinlerin sağlık üzerindeki etkilerini açıklar.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Handbook of Nutraceuticals and Functional Foods, Second Edition, Ed: Robert EC Wildman, CRC Press, Taylor and Francis Group, USA, 2007.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar