Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > ÜRETKEN TASARIM VE UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÜRETKEN TASARIM VE UYGULAMALARI Birinci düzey ETM 545 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili
Koordinatör DOÇ. DR. BÜLENT KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve proje tabanlı dijital derslik yönergeleri ile.
Dersin amacı Üretken tasarım araçları ve yazılımları giderek daha karmaşık hale geldi ve tasarımcılara tasarım sürecinde daha verimli ve yaratıcı problem çözme için bilgi işlem gücünden yararlanma gücü vermektedir.
Dersin tanımı Üretken tasarım, önceden tanımlanmış bir dizi parametre, hedef ve kısıtlamaya dayalı olarak birden fazla tasarım yinelemesi oluşturmak için algoritmaların ve hesaplamalı yöntemlerin kullanılmasını içeren bir tasarım yaklaşımıdır. Bu yaklaşım özellikle mimarlık, mühendislik, ürün tasarımı ve imalat gibi alanlarda yaygındır. Üretken tasarımın amacı, geniş bir yelpazedeki tasarım olanaklarını keşfetmek, tasarımları belirli kriterlere göre optimize etmek ve sonuçta yenilikçi ve verimli çözümlere ulaşmaktır.

Dersin içeriği
1- FEM''e giriş, örnek proje...Isınma yönergesi
2- FEM, örnek proje ve sonuç raporlama ile bir vakanın çalıştırılması.
3- Topoloji optimizasyonuna giriş. Topoloji optimizasyonu ile bir vaka uygulaması.
4- Topoloji optimizasyonu ile bir durum uygulaması.
5- Üretken tasarıma giriş. Aracın tanıtımı: Fusion 360.
6- Üretken tasarım, Parametreleri ve Kısıtlamaları Tanımlayın: Tasarımcı, algoritmanın dikkate alması gereken tasarım parametrelerini, hedeflerini ve kısıtlamalarını belirtir. Parametreler boyutları, malzemeleri, performans kriterlerini ve daha fazlasını içerebilir.
7- Üretken tasarım, Algoritmik Keşif: Üretken tasarım algoritması, belirlenen parametrelere dayalı olarak birden fazla varyasyon üreterek geniş bir tasarım alanını keşfeder. Bu, matematiksel algoritmaları, evrimsel algoritmaları veya diğer hesaplama yöntemlerini içerebilir.
8- Üretken tasarım, Algoritmik Keşif: Üretken tasarım algoritması, belirlenen parametrelere dayalı olarak birden fazla varyasyon üreterek geniş bir tasarım alanını keşfeder. Bu, matematiksel algoritmaları, evrimsel algoritmaları veya diğer hesaplama yöntemlerini içerebilir.
9- Üretken tasarım, Değerlendir ve Optimize Et: Oluşturulan her tasarım, belirlenen hedeflere ve kısıtlamalara göre değerlendirilir. Algoritma daha sonra tasarımları performans ölçümlerine göre optimize ederek çözümleri yinelemeli olarak iyileştiriyor.
10- Yinelemeler Oluşturun: Süreç, tasarımların çok sayıda yinelemesini üreterek devam eder. Bu yinelemeler önemli ölçüde farklılık gösterebilir ve alışılmadık ve yenilikçi çözümlerin keşfedilmesine olanak tanır.
11- Yinelemeler Oluşturun: Süreç, tasarımların çok sayıda yinelemesini üreterek devam eder. Bu yinelemeler önemli ölçüde farklılık gösterebilir ve alışılmadık ve yenilikçi çözümlerin keşfedilmesine olanak tanır.
12- Üretken tasarım, İnsan Girdisi ile bir örnek olay: Algoritma çok önemli bir rol oynasa da, insan tasarımcılar hala sürece dahil oluyor. Yaratıcı girdi sağlarlar, estetik tercihlere göre kararlar verirler ve parametreleri ayarlayarak veya gelecek vaat eden tasarımları seçerek algoritmayı yönlendirirler.
13- Üretken tasarım, İnsan Girdisi ile bir örnek olay: Algoritma çok önemli bir rol oynasa da, insan tasarımcılar hala sürece dahil oluyor. Yaratıcı girdi sağlarlar, estetik tercihlere göre kararlar verirler ve parametreleri ayarlayarak veya gelecek vaat eden tasarımları seçerek algoritmayı yönlendirirler.
14- Üretken tasarım, İnsan Girdisi ile bir örnek olay: Algoritma çok önemli bir rol oynasa da, insan tasarımcılar hala sürece dahil oluyor. Yaratıcı girdi sağlarlar, estetik tercihlere göre kararlar verirler ve parametreleri ayarlayarak veya gelecek vaat eden tasarımları seçerek algoritmayı yönlendirirler.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yenilik: İnsan tasarımcıların hemen fark edemeyeceği alışılmadık tasarım çözümlerinin araştırılmasını teşvik eder.
2- Optimizasyon: Algoritma, tasarımları ağırlık azaltma, malzeme verimliliği, yapısal bütünlük veya maliyet etkinliği gibi belirli kriterlere göre optimize edebilir.
3- Zaman ve Maliyet Verimliliği: Üretken tasarım, çok sayıda seçeneği hızlı bir şekilde oluşturup değerlendirerek, zamandan ve kaynaklardan tasarruf sağlayarak tasarım sürecini hızlandırabilir.
4- Uyarlanabilirlik: Çeşitli tasarım kısıtlamalarının ve hedeflerinin dikkate alınmasına olanak tanır ve onu farklı proje gereksinimlerine uyarlanabilir hale getirir.
5- Üretken tasarım araçları ve yazılımları giderek daha karmaşık hale geldi ve tasarımcılara tasarım sürecinde daha verimli ve yaratıcı problem çözme için bilgi işlem gücünden yararlanma gücü verdi.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar