Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > TÜRK DİLİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DİLİ 1 Üçüncü düzey GK 105 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖNDER ÇAĞIRAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Önder Çağıran
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Anlatma
Dersin amacı Başlangıcından beri Türk Dilinin gelişmesinin öğretilmesi
Dersin tanımı Başlangıcından günümüze Türk Dilinin gelişimi

Dersin içeriği
1- Giriş: Türk Dilinin terimleri, Türk Dili üzerine çalışmalar.
2- Yazı dili ve özellikleri
3- Türk Dili ailesinin sınıflandırılması
4- Sözlü dil ve özellikleri
5- İmlâ ve noktalama
6- Paragraf oluşturma
7- Paragraf türleri
8- Metin okuma
9- Metin inceleme
10- Metin anlama
11- Metin yazma
12- Metinleri karşılaştırma
13- Türk Dilinin özellikleri
14- Türk Dilini doğru şekilde kullanma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk Dili terimlerinin öğretilmesi
2- Türk Dilinin ilk vesikalarının öğretilmesi
3- Türk Dili ailesinin sınıflandırılmasının öğretilmesi
4- Eski Türkçe ve şivelerinin öğretilmesi
5- Orta Türkçe ve şivelerinin öğretilmesi
6- Yeni Türkçe ve şivelerinin öğretilmesi
7- Bütün dönemlerdeki şivelerin kendi içinde mukayesesinin öğretilmesi
8- Eski Türkçenin kaynaklarının öğretilmesi
9- Orta Türkçenin kaynaklarının öğretilmesi
10- Yeni Türkçenin kaynaklarının öğretilmesi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 42 3 126
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 42 3 126
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 4 2 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     285
AKTS     11.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Caferoğlu, Türk Dili Tarihi, İstanbul, 1968.
Yardımcı Kaynaklar Ahmet Bican Ercilasun, Türk Dili Tarihi, Ankara, 2008.

Ders ile ilgili dosyalar