Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Mekatronik Mühendisliği > GENEL KİMYA-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL KİMYA-I Birinci düzey KİM 111 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ön koşulsuz
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ORHAN TÜRKOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Fen Fakültesi Öğretim Elemanları
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli yüz yüze doğrudan anlatım
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrenciyi, atom, molekül ve iyonik halde maddelerin kimyasal özellikleri ve tepkimeleri hakkında bilgilendirmek ve problem çözme becerisini kazandırmaktır. Ayrıca bu ders kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri üst sınıflarda aldığı meslek derslerinde kullanabilme becerisi geliştirmektir.
Dersin tanımı atomlar, moleküller ve iyonlar, stokiyometri, sulu çözelti tepkimeleri ,gazlar,kimyasal tepkimelerde enerji, atomların elektron yapısı,periyodik çizelge,kovalent bağ,molekül geometrisi ve hibridleşme, termodinamik,redoks tepkimeleri ve elektrokimya

Dersin içeriği
1- atomlar, moleküller ve iyonlar
2- stokiyometri
3- sulu çözelti tepkimeleri
4- gazlar
5- kimyasal tepkimelerde enerji
6- atomların elektron yapısı
7- atomların elektron yapısı (devam)
8- arasınav
9- kovalent bağ
10- molekül geometrisi ve hibridleşme
11- periyodik çizelge
12- termodinamik
13- redoks tepkimeleri ve elektrokimya
14- redoks tepkimeleri ve elektrokimya (devam)
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- atomlar, moleküller ve iyonlar
2- stokiyometri
3- sulu çözelti tepkimeleri
4- gazlar
5- termodinamik ve kimyasal tepkimelerde enerji
6- atomların elektron yapısı ve periyodik çizelge
7- kovalent bağ, molekül geometrisi ve hibridleşme
8- redoks tepkimeleri ve elektrokimya
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
3- 2)Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3)Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4)Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5)Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6a)Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda bağımsız olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi;
8- 6b)Bağımsız olarak bireysel çalışma becerisi.
9- 7a)Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
10- 7b)En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
11- 7c)Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
12- 8a)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
13- 8b)Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
14- 9)Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
15- 10)Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
16- 11)Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
17- 12)Sensör teknolojileri, kontrol sistemleri, elektronik, mekanik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerine dair temel bilgiye sahip olma ve bu disiplinleri entegre ederek mühendislik çözümleri geliştirme becerisi.
18- 13)Dinamik sistemler, elektromekanik cihazlar ve donanım-yazılım entegre sistemlerinin analizi, tasarımı ve optimizasyonunu yapabilme becerisi.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     129
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Raymond Chang, Genel Kimya Temel Kavramlar, (Çeviri Editörleri: Prof Dr Tahsin Uyar, Prof Dr Serpil Aksoy ve Doç Dr Recai İnam) Palme Yayıncılık, Ankara 2006
Yardımcı Kaynaklar Peter Atkins, Loretta Jones, Genel Kimya: İlkeler ve İçyüzünü Kavrama, (Çeviri Editörü: Ali Rehber Türker), Palme Yayıncılık, Ankara 2013

Ders ile ilgili dosyalar