Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME İkinci düzey EGB 602 1 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Semra Demir
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amaci, öğretim sürecinin özelliklerini kavrayabilme, dersi etkili bir biçimde planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirmedir.
Dersin tanımı Bu ders öğrencilerin, planlama, uygulama ve değerlendirme yeterliklerinin oluştuğu ve geliştiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin amaçlarının belirlenmesi.
2- Öğretimde planlamanin önemi ve gereği.
3- Öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri.
4- Öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri.
5- Öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri.
6- Öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri.
7- Arasınav
8- İçerik düzenleme stratejileri
9- İçerik düzenleme stratejileri
10- Öğrenme-Öğretme süreci
11- Öğrenme-Öğretme süreci
12- Öğrenme-Öğretme süreci
13- Ölçme ve değerlendirme
14- Yıl sonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Planlama yeterliği.
2- Uygulama yeterliği.
3- Değerlendirme yeterliği.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 10 10 100
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     247
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Leyla Küçükahmet. Öğretimde planlama uygulama ve değerlendirme
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Özcan Demirel. Öğretimde planlama uygulama ve değerlendirme

Ders ile ilgili dosyalar