Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL CİMNASTİK HAREKET EĞİTİMİ |
Birinci düzey |
ATR 103 |
Zorunlu |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HAKAN AKDOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze - görsel ve sözel sunumlu, anlatıp-gösterip-yaptırma tekniği, alıştırma yöntemi ile uygulamalı, yardımlı, ön çalışmalı, konu araştırmalı - gözlem tekniği
|
Dersin amacı
|
Yeterli hareket tepkileri kazandırmak,Çocuğun fiziksel çevresi içinde kendini ve bedenini kullanma kapasitesinin farkına varmasını sağlamak,Koordinatif ve motor becerileri geliştirmek,Çocuklarda, Tüm Sporların Alt yapısını oluşturmak Yetenek taraması için hazır hale getirmek Yetenek seçimi sayesinde ilgili spor branşlarına yönlendirmek.İlgili yaş grubundaki çocukların Spor yapma alışkanlığı geliştirmek Gelişen Teknolojiden kaynaklanan hareketsizliği ortadan kaldırmak Güvenli düşme teknikleri eğitimi ile düşmeden kaynaklanan yaralanmaları en aza indirmek Hareket ve spor sayesinde obeziteyi engellemek Hareketli, aktif, sağlıklı ve mutlu nesiller yetiştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Temel Cimnastik ve hareket eğitimi genel bilgiler, çocuklarda geliştirilmesi gereken motorik özelliklerin öğretilmesi ve çocuklarda koordinasyon geliştirme tekniklerinin öğretimi, ritim, ritimli hareketler, nesne kontrolü, güvenli düşme teknikleri ve malzeme bilgisi öğretimi
|
1- |
Genel Cimnastik ve hareket eğitimi bilgisi: Cimnastik, temel cimnastik ve hareket eğitiminin tanımları, kapsamları, yaş gruplarına göre uygulama alanları, amaçları ve çocuklardaki hareketliliğin ve yeteneklerin keşfedilmesi
|
2- |
Çocuklarda Düzen alıştırmaları: Sıralanmalar ve dizilişler, yön bilgisi, sıra halinde ve grup halinde hareket edebilme, verilen komut ve uyarıları düzen içerisinde uygulayabilme çalışmaları
|
3- |
Yürüyüşler, koşular ve bölgesel hareketler: Çok yönlü yürüyüş çeşitleri ve uygulamaları, vücudun tüm eklem bölgelerinde büyük kas gruplarına yönelik hareket çeşitleri ve uygulamaları
|
4- |
Fiziksel taklitler, sıçramalar, sekme ve yer değiştirme hareketleri: Hayvan taklidi yürüyüşlerinin, vücut sistemleri ile kasları ve koordinasyonu geliştirecek şekilde taklit edilerek uygulanması, çok yönlü çift ve tek ayak sıçrama hareketlerinin uygulaması, küçük adımlama ve sıçramalarla yer değiştirme hareketlerinin uygulanması ve yardım şekilleri
|
5- |
Esneme ve Kuvvet hareketleri: Eklem hareket açısını geliştiren her türlü açma germe ve esneme hareketlerinin uygulamalarını, ön çalışmalarını ve yardım şekillerini, büyük kas grubuna yönelik kuvvet hareketlerinin uygulamaları ve dayanmada, asılışta kuvvet hareketleri, statik ve izotonik kuvvet hareketlerinin uygulamaları, ön çalışmaları ve yardım şekilleri
|
6- |
Ritim ve ritimli hareketler: Bir çok ses ve ses aletleri ile ritim çalışmaları, ritimle birlikte yürüme, koşma, sıçrama, çömelme, el- kol, ayak ve vücut hareketleri, basit dans figürleri ve ritim oyunları
|
7- |
Nesne kontrolü ve denge hareketleri: Taşınabilir veya hareket ettirilebilir her türlü nesneye, çok yönlü ivme verme, yön değiştirme ve durdurma çalışmaları, yürüme, koşma ve benzeri dinamik denge hareketleri, statik denge hareketleri ve nesne ile denge hareketlerinin uygulamaları
|
8- |
Engel aşma ve koordinasyon hareketleri: Çeşitli yüksekliklerdeki engellerin üstünden, altından ve içinden geçme uygulamaları, karmaşık engellerden oluşan farklı zorluklardaki parkurlarda koordinasyon çalışmaları
|
9- |
Bağlantılar ve birleşmiş hareketler: Birden fazla sayıda Yürüyüş, Koşu, Sıçrama, Duruş, Kuvvet ve Esneklik hareketlerinin birbirine uyumlu şekilde bağlanarak uygulanması, ritimli, nesneli ve karmaşık hareketlerin birleştirildiği uygulama çalışmaları
|
10- |
Temel duruş hareketleri: Ayakta yapılan duruş hareketleri, yere yakın yapılan duruş hareketleri, oturma ve yatma pozisyonlarında yapılan duruş hareketlerinin uygulanması
|
11- |
Eşli hareketler: duruş, oturuş ve yatma hareketlerinin eşli olarak uygulanması, asılma, dayanma ve taşıma pozisyonlarında eşli hareketler, ikili, üçlü, dörtlü ve çoklu hareketler, simetrik eşli hareketler
|
12- |
Temel cimnastik hareketleri: Öne ve geriye takla hareket çeşitlerinin ön çalışmaları, yardım şekilleri ve uygulamaları, çember, amut ve amut takla hareketlerinin ön çalışmaları, yardım şekilleri ve uygulamaları
|
13- |
Aletlerde temel cimnastik hareketleri: halka, atlama masası, paralel, barfiks ve denge aletlerinde asılma, dayanma ve sıçrama hareketleri, dönüşlü dönüşsüz hareketler, dinamik ve statik temel hareketler
|
14- |
Güvenli düşme teknikleri, Düşme eğitimi: beklemediğimiz anda gelen ve istenmeyen yaralayıcı düşüşlere karşı, daha az yaralayıcı veya hiç yaralanmadan güvenli düşme teknikleri çalışmaları. Güvenlik tedbirleri, günlük hayatta, evde, okulda, parkta, oyunlarda ve farklı hava koşullarında karşılaşılacak tehlikeli düşüşlerin belirtilmesi ve bu düşüşler için güvenli tekniklerin uygulanması
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel cimnastik ve hareket eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Çocuklarda hareket eğitimi tekniklerini bilir ve uygular.
|
3- |
Yürüyüş, koşu ve bölgesel hareket çeşitlerini bilir ve uygular.
|
4- |
Fiziksel taklitler, sıçrama, sekme ve yer değiştirme hareketlerinin tekniklerini bilir ve uygular.
|
5- |
Esneme, kuvvet, denge ve temel hareketlerin tekniklerini bilir ve uygular.
|
6- |
Ritim ve ritimli hareketleri bilir ve uygular.
|
7- |
Bağlantılar ve birleşmiş hareketler, temel duruşhareketleri ve eşli hareketlerin tekniklerini bilir ve uygular.
|
8- |
Temel cimnastik hareketlerini ve aletlerde temel cimnastik hareketlerini bilir ve uygular.
|
9- |
Güvenli düşme tekniklerini bilir ve uygular.
|
10- |
Hareket eğitimi için gerekli malzemeleri bilir ve kullanır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
14
|
3
|
42
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
124
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yalçın, H.F. (1995) Beden Eğitimi Öğretmeni El Kitabı. Ankara. Gazi Üniversitesi Yayınları. * Okuliçi Beden Eğitimi ve Spor ve İzcilik Dairesi Başkanlığı. (1997) İlk- Ortaöğretim Kurumları Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders İçi ve Ders dışı Çalışmaları Rehberi. Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. * Yılbar, N. (1971) Öğretim ve Yardım Usülleri İle Aletli Cimnastik. Istanbul. Milli Eğitim Basımevi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
* Mengütay, S. (1992) Artistik Cimnastik Temel Teknik Hareketlerin Öğretim Yöntemleri ve Yardım Şekilleri. İstanbul. Marmara Üniversitesi yayınları. * Özer, M. K. (1989) Artistik Cimnastik Antrenmanın Temelleri. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitim Dairesi Yayınları. * Özhebeş, Z. (1984) Artistik Cimnastikte Halka Becerileri.Istanbul. Yaprak Matbaacılık. * Özhabeş, Z. (1984) Aletli Cimnastikte Atlama Beygiri Becerileri. Istanbul. Yaprak Matbaacılık.
|
|