Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ATMOSFERİK KİRLENME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATMOSFERİK KİRLENME Birinci düzey KİMS432 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Atmosfer ve kirlilik kaynakları hakkında bilgi edinme
Dersin tanımı Atmosfer ve kirlilik kaynakları hakkında bilgi edinme

Dersin içeriği
1- Atmosfer ve önemi
2- Atmosferdeki kimyasal değişmeler
3- Atmosferdeki fiziksel değişmeler
4- Atmosferde kirlilik kaynakları
5- Atmosfer kirliliğinin kontrolü
6- Kontrol teknolojileri
7- Arasınav
8- Meteoroloji
9- Atmosfer ve meteoroloji ilişkisi
10- Atmosferik analizler
11- Organik hava kirleticileri
12- Civa hava kirliliği
13- Antropojenik kirlilik kaynakları
14- Hava kirliliğini önleme yolları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Atmosfer ve önemi hakkında bilgi edinme
2- Atmosferdeki kimyasal değişmeler hakkında bilgi edinme
3- Atmosferdeki fiziksel değişmeler hakkında bilgi edinme
4- Atmosferde kirlilik kaynakları hakkında bilgi edinme
5- Atmosfer kirliliğinin kontrolü hakkında bilgi edinme
6- kontrol teknolojileri hakkında bilgi edinme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 36 36
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 12 24
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 36 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 12 12
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ÇEVRE KIMYASI, PROF.DR. TURGUT GÜNDÜZ, 2010
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar