Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > POST-SOVYET COĞRAFYADA EĞİTİM I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
POST-SOVYET COĞRAFYADA EĞİTİM I İkinci düzey ORA 545 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı Bu dersin amacı, Yüksek Lisans programı öğrencilerine post-sovyet coğrafyasında eğitim ve eğitim sistemleri konusunda bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Post-Sovyet coğrafyasındaki ülkelerde gelişen eğitim yaklaşımı ve eğitim sistemlerinin amaç, yapı ve işleyişi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesidir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi
2- Giriş –Eğitim Yönetiminde Sistem yaklaşımı, Sosyal sistem, Eğitim sistemi, SSCB Eğitim Sistemi
3- Rusya Federasyonu Eğitim Sistemi
4- Rusya Federasyonu Eğitim Sistemi ile ilgili araştırmalar
5- Azerbaycan Eğitim Sistemi
6- Azerbaycan Eğitim Sistemi Sistemi ile ilgili araştırmalar
7- Özbekistan Eğitim Sistemi
8- Vize Sınavı
9- Özbekistan Eğitim Sistemi Sistemi
10- Türkmenistan Eğitim Sistemi
11- Türkmenistan Eğitim Sistemi ile ilgili araştırmalar
12- Kazakistan Eğitim Sistemi
13- Kazakistan Eğitim Sistemi ile ilgili araştırmalar
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlgili ülke eğitim sisteminin coğrafi konumu, siyasi, sosyo-ekonomik ve tarihi açısından genel hatlarıyla betimleyip irdeleyebilme;
2- İlgili ülke eğitim sisteminin amaç ve politikası açısından betimleyebilme;
3- İlgili ülke eğitim sisteminin yönetsel ve öğretim yapılanma açısından betimleyebilme;
4- İlgili ülke eğitim sisteminin işleyişi açısından betimleyebilme;
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 12 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 12 2 24
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Balcı, A. (Ed.) (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. 7.Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Aynal , S. (Ed.) (2012). Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları. 1. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. MEB (2006). Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinin Eğitim Sistemleri. Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar