Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, Yüksek Lisans programı öğrencilerine post-sovyet coğrafyasında eğitim ve eğitim sistemleri konusunda bilgiyi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Post-Sovyet coğrafyasındaki ülkelerde gelişen eğitim yaklaşımı ve eğitim sistemlerinin amaç, yapı ve işleyişi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesidir.
|
1- |
Dersin tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi
|
2- |
Giriş –Eğitim Yönetiminde Sistem yaklaşımı, Sosyal sistem, Eğitim sistemi, SSCB Eğitim Sistemi
|
3- |
Rusya Federasyonu Eğitim Sistemi
|
4- |
Rusya Federasyonu Eğitim Sistemi ile ilgili araştırmalar
|
5- |
Azerbaycan Eğitim Sistemi
|
6- |
Azerbaycan Eğitim Sistemi Sistemi ile ilgili araştırmalar
|
7- |
Özbekistan Eğitim Sistemi
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Özbekistan Eğitim Sistemi Sistemi
|
10- |
Türkmenistan Eğitim Sistemi
|
11- |
Türkmenistan Eğitim Sistemi ile ilgili araştırmalar
|
12- |
Kazakistan Eğitim Sistemi
|
13- |
Kazakistan Eğitim Sistemi ile ilgili araştırmalar
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İlgili ülke eğitim sisteminin coğrafi konumu, siyasi, sosyo-ekonomik ve tarihi açısından genel hatlarıyla betimleyip irdeleyebilme;
|
2- |
İlgili ülke eğitim sisteminin amaç ve politikası açısından betimleyebilme;
|
3- |
İlgili ülke eğitim sisteminin yönetsel ve öğretim yapılanma açısından betimleyebilme;
|
4- |
İlgili ülke eğitim sisteminin işleyişi açısından betimleyebilme;
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
|
|
2- |
Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
|
|
3- |
Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
|
|
4- |
Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
|
|
5- |
Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
|
|
6- |
Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
|
|
8- |
Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
|
|
9- |
Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
|
|
10- |
Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
11- |
Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
|
|
13- |
Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
3
|
36
|
Ödevler
|
1
|
12
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
5
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
12
|
2
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Balcı, A. (Ed.) (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. 7.Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Aynal , S. (Ed.) (2012). Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları. 1. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
MEB (2006). Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinin Eğitim Sistemleri. Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|