Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Avrasya Araştirmalari (y.l) > POST-SOVYET COĞRAFYADA EĞİTİM I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
POST-SOVYET COĞRAFYADA EĞİTİM I İkinci düzey ORA 545 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli
Dersin amacı Bu dersin amacı, Yüksek Lisans programı öğrencilerine post-sovyet coğrafyasında eğitim ve eğitim sistemleri konusunda bilgiyi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Post-Sovyet coğrafyasındaki ülkelerde gelişen eğitim yaklaşımı ve eğitim sistemlerinin amaç, yapı ve işleyişi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesidir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi
2- Giriş –Eğitim Yönetiminde Sistem yaklaşımı, Sosyal sistem, Eğitim sistemi, SSCB Eğitim Sistemi
3- Rusya Federasyonu Eğitim Sistemi
4- Rusya Federasyonu Eğitim Sistemi ile ilgili araştırmalar
5- Azerbaycan Eğitim Sistemi
6- Azerbaycan Eğitim Sistemi Sistemi ile ilgili araştırmalar
7- Özbekistan Eğitim Sistemi
8- Vize Sınavı
9- Özbekistan Eğitim Sistemi Sistemi
10- Türkmenistan Eğitim Sistemi
11- Türkmenistan Eğitim Sistemi ile ilgili araştırmalar
12- Kazakistan Eğitim Sistemi
13- Kazakistan Eğitim Sistemi ile ilgili araştırmalar
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İlgili ülke eğitim sisteminin coğrafi konumu, siyasi, sosyo-ekonomik ve tarihi açısından genel hatlarıyla betimleyip irdeleyebilme;
2- İlgili ülke eğitim sisteminin amaç ve politikası açısından betimleyebilme;
3- İlgili ülke eğitim sisteminin yönetsel ve öğretim yapılanma açısından betimleyebilme;
4- İlgili ülke eğitim sisteminin işleyişi açısından betimleyebilme;
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2- Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3- Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4- Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5- Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6- Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7- Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8- Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9- Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10- Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11- Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12- Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13- Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 12 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 4 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 12 2 24
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Balcı, A. (Ed.) (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. 7.Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Aynal , S. (Ed.) (2012). Karşılaştırmalı Eğitim Yansımaları. 1. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. MEB (2006). Türkiye ve Avrupa Birliği Ülkelerinin Eğitim Sistemleri. Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar