Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI I |
Üçüncü düzey |
RSH 811 |
Zorunlu |
3 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Anabilim dalı derslerinden 60 AKTS kredisi almak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MAHMUT EVLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Programdaki tüm öğretim üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif yöntem
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Tez çalışmasının yürütüldüğü bir derstir.
|
1- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
2- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
3- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
4- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
5- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
6- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
7- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
8- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
9- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
10- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
11- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
12- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
13- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
14- |
Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme
|
2- |
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
|
3- |
Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetebilme
|
4- |
Tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilme, geliştirebilme, sonuçları değerlendirebilme
|
5- |
Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözebilme
|
6- |
Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
|
|
2- |
2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
50
|
1
|
50
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
75
|
3
|
225
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
100
|
100
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
40
|
6
|
240
|
Toplam iş yükü
|
|
|
624
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tez konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Süreli yayınlar
|
|