Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > MATEMATİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK Birinci düzey TBD 105 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FATMA BOZKURT YOUSEF
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN MUCUK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Genel Matematik'in temel konularını ve ilgi alanlarını gözden geçirme.
Dersin tanımı Küme, fonksiyon, dizi, limit, süreklilik, türev, türevin uygulamları gibi genel matematiğin temel konularının verilmesi.

Dersin içeriği
1- Kümler.
2- Fonksiyonlar.
3- Özel tanımlı fonksiyonlar.
4- Diziler, Dizilerin limitleri.
5- Fonksiyonların limitleri.
6- Süreklilik ve süreksizlik çeşitleri.
7- Türevin tanımı.
8- Türev alma kuralları.
9- Türevin geometrik ve fiziksel anlamı.
10- Belirsiz ifadeler.
11- Yerel ve mutlak extremumlar.
12- Eğrilerin bükeyliği ve büküm noktaları.
13- Extremum noktaları.
14- Fonksiyonların grafiklerinin çizilmesi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Küme kavramı ve kümeler, Cebirin temellerinin kavranılması.
2- Fonksiyon kavramı ve peryodik, üstel, logaritmik gibi türlerinin kavranılması.
3- Dizi ve dizilerin limitleriyle genel limit kavramına girişin verilmesi.
4- Fonksiyonların limitleri, tanımı ve örneklerle pekiştirilmesi.
5- Süreklilik tanım ve örneklerle bu konunun kavranılması.
6- Süresizlik çeşitlerinin örneklerle pekiştirilmesi.
7- Türev kavramının tanımı ve türev süreklilik ilişkisinin öneminin görülmesi.
8- Türev alma kurallarının kavranılması.
9- Türevin, geometrizk ve fiziksel yorumunun kavranılması.
10- Belirsizlikler, extremum problemleri, fonksiyonların grafiklerinin çizimi gibi temel türev uygulamalarının kavranılması.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa BALCI, Genel Matematik Cilt 1, Balcı yayınları, ANKARA.
Yardımcı Kaynaklar George B. THOMAS, M.D. Weir, J.R. Hass, (Çeviri editörü Prof. Dr. Mustafa BAYRAM), Thomas Kalkülüs Cilt 1, Metrik baskı, İSTANBUL.

Ders ile ilgili dosyalar