Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Pedodonti (ankara Ü. Ort. Dr) > YEMLERE UYGULANAN TEKNOLOJİK İŞLEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YEMLERE UYGULANAN TEKNOLOJİK İŞLEMLER Üçüncü düzey VHB 502 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BERRİN KOCAOĞLU GÜÇLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Eray AKTUĞ
Dersin veriliş şekli Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin amacı Yemler ve Teknolojisi Hakkında Bilgi Vermek
Dersin tanımı Yemler ve Teknolojisinin Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin içeriği
1- Yemlerin Tanımı Ve Sınıflandırılması
2- Yemlerin Tanımı Ve Sınıflandırılması
3- Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
4- Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler
5- Yeşil Yemler
6- Kuru Otlar
7- Silaj Yemleri
8- Silaj Yemleri
9- Kök Ve Yumru Yemler
10- Dolgu Maddesince Zengin Yemler
11- Tane Yemler
12- Ara Sınav
13- Endüstri Yan Ürünleri ve içeriği
14- Hayvansal Kökenli Yemler
15- Alternatif Yem Maddeleri
16- Mineral Yemler
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yemlerin Tanımı Ve Sınıflandırılması Hakkında Bilgi Sahibi Olma
2- Yemlerin Değerliliğini Etkileyen Faktörler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
3- Yeşil Yemler, Kuru Otlar, Silaj Yemleri Hakkında Bilgi Sahibi Olma
4- Kök Ve Yumru Yemler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
5- Tane Yemler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
6- Hayvansal Kökenli Yemler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3- Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4- Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Yemler ve Teknolojisi.
Yardımcı Kaynaklar ERGÜN, A., ÇOLPAN, İ., YILDIZ, G., KÜÇÜKERSAN, S., TUNCER, Ş.D., YALÇIN, S., KÜÇÜKERSAN, M.K., ŞEHU, A., 2002:Yemler Yem Hijyeni ve Teknolojisi

Ders ile ilgili dosyalar