Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > MÜHENDİSLİK ÇALIŞMALARINDA İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK ÇALIŞMALARINDA İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER Birinci düzey GM 220 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HATİCE ÇITAKOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Gıda Mühendisliği öğrencilerine temel istatistiksel kavram ve yöntemleri ile istatistiksel analiz sonuçlarının yorumlanmasının öğretilmesi
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Olasılık ve istatistiğin tanımı
2- Veri girişi ve düzenlenmesi,
3- İhtimal Teorisi ve kavramlar,
4- İhtimal dağılımları ve uygulamaları,
5- Tahmin teorileri, Örnekleme teorisi ve dağılımları,
6- Süreksiz Dağılım Tipleri, Hipergeometrik, Binom ve Poisson dağılımları
7- Sürekli Dağılım Tipleri, Normal Dağılıma giriş
8- Normal Dağılım
9- Normal Dağılımla ilgili Örnek Problemler ve Çözümleri
10- Örnekleme Dağılımları,
11- Hipotez Testi, Güven aralıkları
12- t-dağılımı
13- Ki-Kare Dağılımı ve F-Dağılımı
14- Varyans Analizi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İstatistik ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi
2- Verilerin konum ve değişim ölçülerinin kavranması
3- Verilerin tablolar ve grafikler ile özetlenmesinin kavranması
4- Bazı özel olasılık dağılımlarının (Poisson dağılımı, Binom dağılımı) öğrenilmesi
5- Güven aralıklarının öğrenilmesi
6- Hipotezlerin kurulması ve hipotez testlerinin öğrenilmesi
7- Öne sürülen hipotezlerin doğruluğunu istatistiksel olarak değerlendirebilme becerisi
8- Örnekleme yöntemlerinin öğrenilmesi
9- Varyans analizi yöntemi ile bir faktörün bir değişken üzerine etkisini belirleyebilme
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 5 10
Ödev 5 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Uygulamalı İstatistik Yöntemler: Ömer Ünver ve Hamze Gamgam. Siyasal Kitabevi, 1999.
Yardımcı Kaynaklar Statistics For the Life Sciences, M. L. Samuels, J.A. Witmer, A. Schaffner. Pearson Pub. 2011.

Ders ile ilgili dosyalar