Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HATİCE ÇITAKOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Gıda Mühendisliği öğrencilerine temel istatistiksel kavram ve yöntemleri ile istatistiksel analiz sonuçlarının yorumlanmasının öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Olasılık ve istatistiğin tanımı
|
2- |
Veri girişi ve düzenlenmesi,
|
3- |
İhtimal Teorisi ve kavramlar,
|
4- |
İhtimal dağılımları ve uygulamaları,
|
5- |
Tahmin teorileri, Örnekleme teorisi ve dağılımları,
|
6- |
Süreksiz Dağılım Tipleri, Hipergeometrik, Binom ve Poisson dağılımları
|
7- |
Sürekli Dağılım Tipleri, Normal Dağılıma giriş
|
8- |
Normal Dağılım
|
9- |
Normal Dağılımla ilgili Örnek Problemler ve Çözümleri
|
10- |
Örnekleme Dağılımları,
|
11- |
Hipotez Testi, Güven aralıkları
|
12- |
t-dağılımı
|
13- |
Ki-Kare Dağılımı ve F-Dağılımı
|
14- |
Varyans Analizi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İstatistik ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi
|
2- |
Verilerin konum ve değişim ölçülerinin kavranması
|
3- |
Verilerin tablolar ve grafikler ile özetlenmesinin kavranması
|
4- |
Bazı özel olasılık dağılımlarının (Poisson dağılımı, Binom dağılımı) öğrenilmesi
|
5- |
Güven aralıklarının öğrenilmesi
|
6- |
Hipotezlerin kurulması ve hipotez testlerinin öğrenilmesi
|
7- |
Öne sürülen hipotezlerin doğruluğunu istatistiksel olarak değerlendirebilme becerisi
|
8- |
Örnekleme yöntemlerinin öğrenilmesi
|
9- |
Varyans analizi yöntemi ile bir faktörün bir değişken üzerine etkisini belirleyebilme
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
|
|
2- |
Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
3- |
Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
|
|
4- |
Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
|
|
5- |
Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
|
|
6- |
Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
|
|
8- |
Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
|
|
9- |
Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
|
|
11- |
İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
|
|
12- |
Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
|
|
13- |
Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
1
|
5
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
78
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
5
|
10
|
Ödev
|
5
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Uygulamalı İstatistik Yöntemler: Ömer Ünver ve Hamze Gamgam. Siyasal Kitabevi, 1999.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Statistics For the Life Sciences, M. L. Samuels, J.A. Witmer, A. Schaffner. Pearson Pub. 2011.
|
|