Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmakoloji (yüksek Lisans) > AKUT İLAÇ ZEHİRLENMESİ TEDAVİSİ İLKELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKUT İLAÇ ZEHİRLENMESİ TEDAVİSİ İLKELERİ İkinci düzey FAR 521 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET İNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı yok
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze eğitim
Dersin amacı Akut ilaç zehirlenmelerinin nedenleri, tedavi ilkeleri, özgül antidot tedavi yaklaşımlarını öğretmektir.
Dersin tanımı İlaç zehirlenmeleri, antidotlar ve tedavi

Dersin içeriği
1- Zehir danışma merkezleri ve görevleri
2- Akut zehirlenmelerde tedavi ilkeleri
3- Antidotlar ve tedavi yaklaşımları
4- Analjezik ilaç zehirlenmeleri (Parasetamol, Salisilat zehirlenmesi ), tedavisi
5- Trisiklik antidepresan ilaç zehirlenmeler ve tedavisi
6- konu tekrarı
7- Ara sınav
8- Antibiyotiklerlerle olan zehirlenmeler ve tedavisi
9- Nöropsikiyatrik ilaçlarla zehirlenmeler (Lityum zehirlenmesi) ve tedavi
10- Antiepileptik ilaç zehirlenmeler ve tedavisi
11- Kardiyopulmoner ilaçlarla zehirlenmeler (Teofilin, warfarin) ve tedavi
12- Kalsiyum kanal blokeri zehirlenmeleri ve tedavi
13- Makale inceleme
14- Konu tekrarı
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Zehir danışma merkezlerini ve görevlerini bilir
2- çeşitli ilaçların akut toksik etiklerini bilir.
3- ilaç zehirlenmelerinin tedavisini öğrenir.
4- antidotları tanır, görevlerini bilir.
5- ilaç zehirlenme vakası olduğunda nasıl bir yol izleyeceğini bilir
6- öğrendiği bilgileri meslek hayatında uygulayabilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2- Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3- Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4- Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5- Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6- Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7- Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8- Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9- Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10- Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11- Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12- Bilimsel sunu yapma
13- Bilimsel yayın yazma
14- Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15- Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16- İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17- Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18- İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19- Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 3 2 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 4 28
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Oğuz Kayaalp, Tıbbi Farmakoloj, pelikan yayınevi
Yardımcı Kaynaklar makaleler

Ders ile ilgili dosyalar