Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > BOKS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BOKS Birinci düzey AE 313 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA POLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YAHYA POLAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze - uzaktan eğitim- gösteri yöntemi
Dersin amacı Öğrencilere, boks branşına ait savunma ve vuruş kombinasyonlarını doğru teknik ile uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Boks branşının tarihsel gelişim, temel kavramlar, müsabaka kuralları ve puanla, guard alma, savunma teknikleri, vuruş teknikleri, vuruş kombinasyonları konularını kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Boks branşının dünyada ve ülkemizde tarihi gelişimi, temel kavramlar
2- Boks branşı müsabaka kuralları ve puanlama sistemi
3- Temel duruş ve guard alma tekniği, temel duruş ve guard alma alıştırmaları
4- Boksör adımları teknikleri ( ileriye adımlar, geriye adımlar, sola adımlar, sağa adımlar, rakibin etrafında adımlar)
5- Direkt vuruş teknikleri (sol direkt, sağ direkt çeneye ve gövdeye)
6- Ayak hareketleri ile birlikte direkt vuruş tekniği kombinasyonları
7- Direkt vuruşlara karşı savunma teknikleri
8- Kroşe vuruş tekniği (Sol ve Sağ kroşe)
9- Kroşe vuruşlara karşı pasif müdafaa teknikleri
10- Kroşe vuruşlara karşı aktif müdafaa tekniği
11- Alttan vuruş teknikleri
12- Alttan vuruşlara karşı müdafaa teknikleri
13- Savunma ve vuruş teknikleri kombinasyonları
14- Müsabaka formatında uygulama alıştırmaları
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Boks branşına ait temel kavramları tanımlar.
2- Boks branşına özgü müsabaka kurallarını ve puanlama sistemini açıklar.
3- Boks branşına ait vuruş tekniklerini doğru bir şekilde uygular.
4- Boks branşına ait savunma kombinasyonlarını doğru teknik ile uygular.
5- Boks branşına ait vuruş kombinasyonlarını doğru teknik ile uygular.
6- Boks müsabaka analizini gerçekleştirebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yurtsever F. (2011) Boks teknik taktik eğitim esasları, Nadir Kitap
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar