Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > TURİST REHBERLİĞİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TURİST REHBERLİĞİ II Birinci düzey REH114 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NAZLI AYSİN ÖRNEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NAZLI AYSİN ÖRNEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin turist rehberliği mesleğinin özellik ve inceliklerini ayrıntılarıyla öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu ders, turist rehberi olabilmek için ileri seviyede bilgi ve becerilerin geliştirilmesine yöneliktir. Ders kapsamında meslekle ilgili teorik olduğu kadar, pratiğe yönelik bilgilere de yer verilecektir: mesleki terminoloji, tur çeşitleri ve bunların yönetimi, turist grubu dinamikleri, yasal düzenlemeler, uzmanlaşma ve Türkiye’de tur yönetimi ve rehberlikle ilgili diğer gerekli bilgiler sunulacaktır.

Dersin içeriği
1- Paket Tur Çeşitleri
2- Yönetilen Turlarda Günlük Zaman Kullanımı ve Planlaması
3- Yönetilen Turların Gerçekleştirilmesi
4- Gözetimli Turların Gerçekleştirilmesi
5- Gözetimli ve Yönetilen Turlarda Bilgilendirme Toplantısı
6- Turlarda Kullanılan Belgeler
7- Turist Rehberi Çeşitleri
8- Grup Çeşitleri ve Grup Psikolojisi
9- Tur Çeşitleri ve Turist Rehberliği
10- Turist Rehberliğinde Uzmanlaşma
11- Turist Rehberliğinde Mesleki Örgütlenme
12- Turist Rehberliği ve Teknoloji
13- Turist Rehberliğinde Mesleki Etik
14- Turist Rehberliği Eğitimi ve Mevzuat
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Turist rehberliği ve hizmet sağlayıcılarıyla ilgili terminoloji ve kavramları açıklayabilir.
2- Farklı tur ve grup çeşitlerinde rehberin temel rol ve görevlerini sıralayabilir.
3- Turist tipolojilerini sıralayarak bunların özelliklerini ve grup psikolojisi ile özellikleri açıklayabilir.
4- Rehberlikte uzmanlaşmanın olabileceği alanları sıralayabilir.
5- Turist rehberliği ile ilgili yasal düzenlemeleri ve etik ilkeleri sıralayabilir ve açıklayabilir.
6- Turist rehberliğinde mesleki örgütlenme hakkında bilgi sahibi olur.
7- Turist rehberliğinde mesleki etik hakkında bilgi sahibi olur.
8- Turist rehberliğinde kullanılan teknolojiler ve teknolojinin mesleğe etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği eğitimi ve mevzuatına ilişkin bilgi sahibi olur.
10- Turist rehberliği mesleği ile ilgili konularda yorum yapma becerisine sahip olur.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eser, S., Şahin, S., ve Çakıcı, A. C. (2018) Turist Rehberliği, 1. Baskı, Detay Yayıncılık: Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1-Köroğlu, Ö. ve Güzel, Ö. (2019). Kavramdan Uygulamaya Turist Rehberliği Mesleği, Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara. 2-Çolakoğlu, O., E.,Epik, F. ve Efendi, E. (2010). Tur Yönetimi ve Turist Rehberliği, 2. Baskı, Detay Yayıncılık: Ankara. Mancini, M. (2001). Conducting Tours, Third Edition, Delmar Publishers: New York. 3-Pound, C. L. (1992). The Professional Guide: Dynamics of Tour Guiding, John Wiley and Sons: New York.

Ders ile ilgili dosyalar