Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ DANIŞMANLIĞI 1 |
İkinci düzey |
TO 721 |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ADEM GÜNEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Tüm öğretim üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, ödevlendirme
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Belirli bir konu üzerinde araştırma, çalışma yapmak ve bunu yazılı, görsel, ve diğer sunum yöntemleriyle anlatmaktır.
|
1- |
Tanışma ve ders içeriğinin anlatılması.
|
2- |
Tez tanımın yapılması.
|
3- |
Konu seçimi
|
4- |
Konu seçiminin yapılma kriterleri ve içerik oluşturma.
|
5- |
Literatür araştırması.
|
6- |
Seçilen konu ve içerik üzerine kaynakça araştırması.
|
7- |
Tezin metodu. Araştırma yönteminin belirlenmesi.
|
8- |
Ödev teslimi. Tezin materyalinin oluşturulması.
|
9- |
Bulguların oluşturulması ve yazılması.
|
10- |
Tezin elde edilen bulgular kapsamında tartışmaların yapılması.
|
11- |
Elde edilen sonuçların değerlendirilmesi.
|
12- |
Önerilerin belirtilmesi ve genel değerlendirme yapılması.
|
13- |
Sonuç yazımı
|
14- |
Kaynakça yazımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tezini hazırlayan öğrenci, tez hazırlığı, tez çalışmaları ve yazımı konusunda yeterli bilgiye sahip olur,
|
2- |
Öğrenci tezini kendisi ilgili enstitünün kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir.
|
3- |
Kaynakça araştırması yapmayı öğrenir.
|
4- |
Tezin bölümleri ve nasıl yazılacağı öğrenilir.
|
5- |
Tez materyal ve metot kısımlarının yazımı öğrenilir.
|
6- |
Araştırma bulgularının değerlendirmesi ve tartışılması öğrenilir.
|
7- |
Kaynakçaların yazımı öğrenilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
1
|
10
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
4
|
10
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tez konusu ilgili basılı ve dijital kaynaklar
|
|