Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MATEMATİK-I |
Birinci düzey |
MAT111 |
Zorunlu |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. GAMZE GENÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze öğretim
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı temel matematik teknikleri öğretmek, problemleri analiz edebilmek için gerekli matematik becerileri tanıtmaktır. Çok sayıda örnek problemlerle matematiğin pratik kullanılabilirliğine vurgu yapılmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Uzayda Doğru ve Düzlem. Kümeler, Sayı kümeleri. Fonksiyonlar, Bileşke Fonksiyon, Ters Fonksiyon, Limit, Fonksiyonlarda Limit, Limitlerde Belirsizlik Durumları, Fonksiyonlarda Süreklilik, Türev, Türev uygulamaları, Mühendislik uygulamalarında türev, Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar, Trigonometrik ve Hiperbolik fonksiyonlar. L’ Hospital Kuralı, Eğrilerin Parametrik incelenmesi.
|
1- |
Uzayda Doğru ve Düzlem.
|
2- |
Kümeler, Sayı kümeleri.
|
3- |
Fonksiyonlar, Bileşke Fonksiyon, Ters Fonksiyon.
|
4- |
Limit, Fonksiyonlarda Limit,
|
5- |
Limitlerde Belirsizlik Durumları.
|
6- |
Fonksiyonlarda Süreklilik.
|
7- |
Türev, Türev uygulamaları.
|
8- |
Vize sınavı.
|
9- |
Mühendislik uygulamalarında türev.
|
10- |
Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar.
|
11- |
Trigonometrik ve Hiperbolik fonksiyonlar.
|
12- |
L’ Hospital Kuralı.
|
13- |
Eğrilerin Parametrik incelenmesi.
|
14- |
Eğrilerin Parametrik incelenmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
2- |
Matematik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
Fonksiyon ve özelliklerini kavrayabilme
|
4- |
Limit kavramını anlayabilme
|
5- |
Bir fonksiyonun türevini almayı öğrenmek
|
6- |
Türev yardımıyla bazı fiziksel problemleri çözebilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
4- |
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
5- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
7- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
8- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
9- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
10- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
11- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
12- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
13- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
14- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
15- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
16- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
17- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
100
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1, Balcı yayınları, 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dennis G. Zill, Warren S. Wright, Calculus, Nobel yayınnları, 2013.
Additional references
|
|