Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Pedodonti (ankara Ü. Ort. Dr) > BESİN DESTEKLERİ VE SAĞLIK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BESİN DESTEKLERİ VE SAĞLIK Üçüncü düzey BDY 612 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NESLİHAN ÖNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. NESLİHAN ÖNER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DR. NESLİHAN ÖNER
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin diyet desteklerini tanımlamayı, çeşitlerini, önerileri ve sağlıkla ilgili iddiaları öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Besin desteklerinin tanımı, çeşitleri, besin destekleri konusundaki öneriler ve sağlıkla ilişkisi konularının öğretilmesini amaçlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Besin Destekleri Mevzuatları ve Besin Desteği Çeşitleri
3- Vitamin ve mineral destekleri-1
4- Vitamin ve mineral destekleri-2
5- Bitkisel destekler
6- Besin destekleri ve ilaç etkileşimi
7- Besin destekleri ve besin ögesi etkileşimi
8- Besin zenginleştirme politikaları
9- Öğrenci seminer sunumları
10- Öğrenci seminer sunumları
11- Öğrenci seminer sunumları
12- Öğrenci seminer sunumları
13- Öğrenci seminer sunumları
14- Öğrenci seminer sunumları
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akademik çalışmalarının çıktılarını akademik ortamlarda sunarak ve yayınlayarak literatüre katkıda bulunur.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2- Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3- Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4- Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 1 7
Yarıyıl sonu sınavı 14 2 28
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı L MacWilliam, Comparative Guide to Nutritional Supplements,2011 L Packer, M Hiramatsu, T Yoshikawa, Antioxidant Food Supplements in Human Health, 1999
Yardımcı Kaynaklar L MacWilliam, Comparative Guide to Nutritional Supplements,2011 L Packer, M Hiramatsu, T Yoshikawa, Antioxidant Food Supplements in Human Health, 1999

Ders ile ilgili dosyalar