Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ II |
Birinci düzey |
VİH 852 |
|
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersi alacak öğrencinin tez önerisi, ERÜ. Sağlık Bilimleri Enstitüsü yönetim kurulundan geçmiş olmalıdır.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İHSAN KELEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Vehbi Güneş, Prof. Dr. İhsan Keleş, Prof. Dr. Öznur Aslan, Doç. Dr. Ali Cesur Onmaz
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki spesifik bilgi ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasına yönelik bilimsel temellerin oluşturulması amaçlanır.
|
Dersin tanımı
|
Tez dönemi öğrencilerinin bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneği kazanacakları derstir.
|
1- |
Araştırmalar ve özellikleri
|
2- |
Araştırma Konusunun Seçimi
|
3- |
Araştırmanın Planlanması
|
4- |
Deney Düzenekleri
|
5- |
Araştırma İle ilgili bilgi toplama, literatür tarama 1
|
6- |
Araştırma İle ilgili bilgi toplama, literatür tarama 2
|
7- |
Tez hazırlama 1
|
8- |
Tez hazırlama 2
|
9- |
Tez hazırlama 3
|
10- |
Bilimsel bir yayının hazırlanması 1
|
11- |
Bilimsel bir yayının hazırlanması 2
|
12- |
Bilimsel bir yayının hazırlanması 3
|
13- |
Seminer veya tez sunumunda dikkat edilecek hususlar 1
|
14- |
Seminer veya tez sunumunda dikkat edilecek hususlar 2
|
15- |
Görsel araçlardan yararlanma 1
|
16- |
Görsel araçlardan yararlanma 2
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma alanlarına yönelik spesifik bilgi ve deneyime sahip olma
|
2- |
Bilimsel etik ve çalışma disiplinini kavrama
|
3- |
Güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması
|
4- |
Öğrencilerde bilimsel temellerin oluşturulması
|
5- |
Araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Bilimsel bir konuda kaynak tarama tekniklerini öğrenmek
|
7- |
Araştırma sonuçlarının yayın haline getirme kurallarını öğrenmek
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bahçe Bitkileri disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri bölümü ile ilgili karmaşık problemleri belirleme, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
|
|
3- |
Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve şartlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak ve geliştirecek şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi,
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi,
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
|
8- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve talimat verme becerisi,
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
|
|
10- |
Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
|
|
11- |
Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
|
|
12- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sürdürülebilirlik, sağlık, çevre ve güvenlik sorunları, ekonomi vb.) ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
13- |
Bahçe Bitkileri alanında yer alan tüm bitkisel materyalin çoğaltılması, üretimi, korunması, geleceğe aktarımını sağlayabilme ve çevreye duyarlı analitik düşünme becerisi.
|
|
14- |
Bahçe Bitkileri alanında piyasa taleplerine uygun ıslah programlarını oluşturabilme ve gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
5
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
10
|
5
|
50
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
8
|
2
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Robert A. Day., Çeviri: Gülay Aşkar Altay
|
Yardımcı Kaynaklar
|
How to write a research paper. Alexandrov AV. Cerebrovasc Dis. 2004;18(2):135-8. How do I get a paper accepted? DeMaria AN. J Am Coll Cardiol. 2007 Apr 17;49(15):1666-7. How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. How to get your paper accepted in an English-language journal. Burgdorf WH. : J Dtsch Dermatol Ges. 2004 Jul;2(7):592-6. How to get your paper published: confessions of an editor. Sutherland LR. Can J Gastroenterol. 2003 Apr;17(4):279. How to get your paper published. Fried PW, Wechsler AS. J Thorac Cardiovasc Surg. 2001 Apr;121(4 Suppl):S3-7. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları.
|
|