Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.y.l.) > SÜT SANAYİİ HİJYENİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SÜT SANAYİİ HİJYENİ İkinci düzey VBH 513 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YELİZ UÇAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURHAN ERTAŞ ONMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı süt sanayisinde asgari ve teknik hijyenik şartlarının oluşturulması, sağlıklı ve güvenilir üretim koşullarının sağlanması, sanitasyonla ilgili çeşitli terimler, işlem esnasında kullanılan materyaller hakkında bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Bu ders, sanitasyon ile ilgili temel kavramlar, hijyenik şartlarının oluşturulması, süt endüstri yapısı ile ilgili bilgi verir.

Dersin içeriği
1- Temizlik, sterilizasyon, dezenfeksiyon, hijyen, sanitasyon gibi temel kavramlar
2- Süt işletmelerinin temel yapısı ve asgari hijyen şartları
3- Süt işletmelerinin temel yapısı ve asgari hijyen şartları
4- Süt işletmelerinin temel yapısı ve asgari hijyen şartları
5- Temizlik işlemi prosesi-programı
6- Temizlik işlemi prosesi-programı
7- Temizlik işlemi prosesi-programı
8- Sanitasyonda kullanılan materyaller ve özellikleri
9- Sanitasyonda kullanılan materyaller ve özellikleri
10- Kullanılan suyun özellikleri
11- Kullanılan suyun özellikleri
12- Temizlik ve dezenfeksiyon işlemlerinin fiziksel, mikrobiyolojik ve kimyasal kontrolü
13- Temizlik ve dezenfeksiyon işlemlerinin fiziksel, mikrobiyolojik ve kimyasal kontrolü
14- Biofilm
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Süt işletmelerinin yapısal özellikleri
2- Temizlik ve sanitasyon prensipleri
3- Süt işletmelerinde asgari ve teknik hijyenik şartlarının oluşturulması
4- ISO 22000 ve HACCP sistemlerinin süt işletmelerinde uygulanması
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 1 10
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 8 2 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 2 16
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar Wilbur A.G. 1994. CGMP’S/Food Plant Sanitation, CTI Publications, Inc. USA.

Ders ile ilgili dosyalar